Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLångfärdsskridsko-rundorNY sida
You need to log in to create posts and topics.

Tog upp segelbåten för fyra timmar sedan så nu ser jag fram emot istiden. Hoppas på många tips på isar 🙂

Äh, jag vill hinna cykla 150 mil till innan... 🙂

Var åker vi skridsko??

Jag åker i Stockholmstrakten och antingen med min sambo eller med SSSK.

Jag åker mest på Stockholms enda rundbana (ÖIP) får jag erkänna, typ ett par ggr i veckan. Några gånger med SSSK per säsong blir det. Vikingarännet är ju en höjdpunkt, fast det är ju sällan förhållandena brukar vara så värst bra.

Tämnaren och öjaren i norduppland/södra gästrikland tidigt i december.

Funbosjön och Trekanten lite söderut i Uppland senare i december och mot årsskiftet brukar Ekoln där starten på vikingarännet går lägga sig.

Från januari och fram mor mars brukar d

Cia: SSSK har fem nivågrupper, 1 snabbast och 5 långsammast, någon passar säkert. SSSK har ett samarbete med andra skridskoklubbar så att man kan se varandras isinformation. Man kan också åka med varandras turer, för SSSK utgår dessa typiskt från Stadshus

Raymond - räcker det att vara med i Friluftsfrämjandet i Uppsala. Det är den enda klubben som finns här.
Trodde man var tvungen att vara med i SSSK och gå kursen innan man fick följa med och ta del av istipsen.
Tycker det är lite grinigt så jag brukar gå

Jag tror att ett villkor är att SSSK bedömer att den andra klubben har ett introduktionsprogram som motsvarar SSSK:s. Jag skulle tro att Friluftsfrämjandet tyvärr inte uppfyller detta villkor.

Testa gärna på http://www.sssk.se/admin/login.htm för att se om du k