Quote from Guest on 22 August 2010, 19:49Har precis börjat köra lite triathlon, då jag har en ok MTB(cube acid) så har jag kört med den.
Men jag märker ju att jag borde ha en racer, det verkar ju gå så lätt 🙂
Nu är jag lite sugen på att byta min MTB mot en racer.
Men kanske räcker det det me
Har precis börjat köra lite triathlon, då jag har en ok MTB(cube acid) så har jag kört med den.
Men jag märker ju att jag borde ha en racer, det verkar ju gå så lätt 🙂
Nu är jag lite sugen på att byta min MTB mot en racer.
Men kanske räcker det det me
Quote from Fredrik Närenfors on 22 August 2010, 19:59Nej du kommer inte bli nöjd.
Nej du kommer inte bli nöjd.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 20:42Bta däck till smala slicks är en enorm skillnad. Men det är inte en räser. Nöjd? Tja, det är nog upp till dig.
Bta däck till smala slicks är en enorm skillnad. Men det är inte en räser. Nöjd? Tja, det är nog upp till dig.
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 20:44Testade lite i våras att hänga med min grabb som precis skaffat en Racer, inte ens på rulle orkade jag hänga med med MTB med slicks (hyfsat smala) bara att inhandla en Landsvägsmaskin (t+)
Nu är man med i matchen!
Testade lite i våras att hänga med min grabb som precis skaffat en Racer, inte ens på rulle orkade jag hänga med med MTB med slicks (hyfsat smala) bara att inhandla en Landsvägsmaskin (t+)
Nu är man med i matchen!
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 20:45Cykeldelen på Lidingö triatlon går på cykelbanor och stigar (Lidingöloppets bana) och då funkar väl en MTB eller CX bäst. På ren asfalt är en racer mycket bättte.
Cykeldelen på Lidingö triatlon går på cykelbanor och stigar (Lidingöloppets bana) och då funkar väl en MTB eller CX bäst. På ren asfalt är en racer mycket bättte.
Quote from Lars Mörrby on 22 August 2010, 21:02På Göteborgs Triathlon i dag som går på väg, hade de flesta inte bara tempocykel utan de flesta körde faktiskt med disk bak och högprofil fram...
På Göteborgs Triathlon i dag som går på väg, hade de flesta inte bara tempocykel utan de flesta körde faktiskt med disk bak och högprofil fram...
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 21:30... och lagom till att racern kändes bekväm och jag uppskattade hastigheten så insåg jag att de som körde triathlon med cykling på asfalt körde ifrån mig på sina tempohojar .....
Gå på tempohoj direkt om du är såld på triathlon
... och lagom till att racern kändes bekväm och jag uppskattade hastigheten så insåg jag att de som körde triathlon med cykling på asfalt körde ifrån mig på sina tempohojar .....
Gå på tempohoj direkt om du är såld på triathlon
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 08:56Eller köp en äldre racer för ett par tre tusen o sätt på en billig tempobåge. Efter en säsong på den vet du om du vill investera mer.
Eller köp en äldre racer för ett par tre tusen o sätt på en billig tempobåge. Efter en säsong på den vet du om du vill investera mer.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 09:31Håller med Leif
Har du lyxen att ha flera hojar så skaffa 3: MTB/LVG/Tempo.
Men de flesta har ju inte denna möjligheten utan får nöja sig med en hoj och om du är frälst på triathlon så kanske en tempohoj är rätt val.Om du tror att du endast kommer köra
Håller med Leif
Har du lyxen att ha flera hojar så skaffa 3: MTB/LVG/Tempo.
Men de flesta har ju inte denna möjligheten utan får nöja sig med en hoj och om du är frälst på triathlon så kanske en tempohoj är rätt val.
Om du tror att du endast kommer köra