Quote from Guest on 12 July 2011, 17:44Hej, jag tänkte köpa nya landsvägsdäck till min Merida CX 5 men är lite osäker på vilken modell som passar just min cykel. Nu har jag fälg Mavic Aksium Wheelset samt däck Maxxis Larsen mimo CX 35 Kevlar. Har varit inne på CycleComponents och tittat men bl
Hej, jag tänkte köpa nya landsvägsdäck till min Merida CX 5 men är lite osäker på vilken modell som passar just min cykel. Nu har jag fälg Mavic Aksium Wheelset samt däck Maxxis Larsen mimo CX 35 Kevlar. Har varit inne på CycleComponents och tittat men bl
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 17:54Beställa i samma mått du redan har på däcken?
Beställa i samma mått du redan har på däcken?
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 11:51Storleksmässigt torde det inte vara några konstigheter men jag syftar med på modell. Det finns något som heter "tubdäck" samt "kanttråådsdäck". Då mina nuvarande däck är CX-däck har jag ingen referens.
// M
Storleksmässigt torde det inte vara några konstigheter men jag syftar med på modell. Det finns något som heter "tubdäck" samt "kanttråådsdäck". Då mina nuvarande däck är CX-däck har jag ingen referens.
// M
Quote from Funbeat user on 13 July 2011, 14:24Du har troligen kanttråd.
Du har troligen kanttråd.
Quote from ellen olsson on 13 July 2011, 19:37Det finns både tubdäck och kanttrådsdäck för CX. Tubdäck limmar man på fälgen så om man har det så brukar man veta om det... 😉
Det finns både tubdäck och kanttrådsdäck för CX. Tubdäck limmar man på fälgen så om man har det så brukar man veta om det... 😉
Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 10:07Mina däck är inte limmade så drar jag slutsatsen att jag har kanttrådsdäck.
Tack för bra input.
Mina däck är inte limmade så drar jag slutsatsen att jag har kanttrådsdäck.
Tack för bra input.