Quote from Guest on 4 November 2010, 17:05Hej hopp.
Åker runt på hjulen som följde med cykeln, shimanos billigaste. Det skulle vara kul att få lite mindre rullmotstånd och frågan är om hjulen är en bromskloss i sammanhanget.
Har tänkt att det kanske är värt 3000-5000:- kronor, vad kan man få fö
Hej hopp.
Åker runt på hjulen som följde med cykeln, shimanos billigaste. Det skulle vara kul att få lite mindre rullmotstånd och frågan är om hjulen är en bromskloss i sammanhanget.
Har tänkt att det kanske är värt 3000-5000:- kronor, vad kan man få fö
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 17:15Justera lager och skaffa andra sulor som rullar bättre.
Justera lager och skaffa andra sulor som rullar bättre.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 18:27Ok, det är alltså inte värt pengarna? Nåväl, om man går upp i pris, ska man köpa ett bra nytt hjulpar eller ett ännu bättre begagnat hjulpar? Finns några fallgropar vid köp av begagnade hjul som en nybörjare inte känner till?
Ok, det är alltså inte värt pengarna? Nåväl, om man går upp i pris, ska man köpa ett bra nytt hjulpar eller ett ännu bättre begagnat hjulpar? Finns några fallgropar vid köp av begagnade hjul som en nybörjare inte känner till?
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 18:41Jag hade haft de hjulen på en pendlarcykel i bästa fall och köpt riktigt bra hjul för de 5´.
Om det sedan är värt det är din subjektiva uppfattning.
Jag hade haft de hjulen på en pendlarcykel i bästa fall och köpt riktigt bra hjul för de 5´.
Om det sedan är värt det är din subjektiva uppfattning.
Quote from Bertil Nolheim on 4 November 2010, 19:39Jag köpte ett par hjul med ultegra nav och mavic cxp 33 fälgar för 2300:- från roseversand i tyskland. Klart prisvärt.
Jag köpte ett par hjul med ultegra nav och mavic cxp 33 fälgar för 2300:- från roseversand i tyskland. Klart prisvärt.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 19:57Köpte ett par i princip nya Fulcrum Racing 5 på blocket för 1800:- till min pendlarhoj. Säkert inte några superhjul, men stor skillnad mot de Linus-nånting som satt på första åren.
Köpte ett par i princip nya Fulcrum Racing 5 på blocket för 1800:- till min pendlarhoj. Säkert inte några superhjul, men stor skillnad mot de Linus-nånting som satt på första åren.
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:18Börja med att köpa bra däck. Kan rekommendera Continental GP 4000S. Rullar vansinnigt bra. Skulle du sedan inte vara helt nöjd kan du ju flytta dessa till nya hjul. För 5 lök kan du få ett par Schimano Dura Ace CL24 7850. Anses av förståsigpåare som ruski
Börja med att köpa bra däck. Kan rekommendera Continental GP 4000S. Rullar vansinnigt bra. Skulle du sedan inte vara helt nöjd kan du ju flytta dessa till nya hjul. För 5 lök kan du få ett par Schimano Dura Ace CL24 7850. Anses av förståsigpåare som ruski
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 09:50Jag har ett Shimano WH500 framhjul på pendlaren ( det billigaste shimano hjulet) och är kanon nöjd.
Det funkar kanon, man kanske får smörja lagret vart 3:e år men det kan det vara värt.De flesta har billiga bruks-, pendlar- och träningshjul samt finar
Jag har ett Shimano WH500 framhjul på pendlaren ( det billigaste shimano hjulet) och är kanon nöjd.
Det funkar kanon, man kanske får smörja lagret vart 3:e år men det kan det vara värt.
De flesta har billiga bruks-, pendlar- och träningshjul samt finar