Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNya hjul till racer
You need to log in to create posts and topics.

Har nu bestämt att nytt hjulpar ska till på racern... Har fått Shimano hjul rekomenderade till mig på sportson, Ultegra samt 501.

HAr även kikat på Bontrager Race via Blocket.

Vad sägs? Erfarenheter och allmänt tyckande tack!

Allmänt tyckande:
Köp kolfiber hjul med aero ekrar och U-profil 45-60mm höga.
Ser snabba ut, låter snabba och känns snabba.

Man ska inte underskatta vikten av att dom ser snygga ut, om man inte ska tävla på dom då kanske andra egenskaper är viktigare :-

Ja - generellt så är nya bättre hjul väldigt roligt.
Vad är det för typ av cykling du ser framför dig?

Snygghet är ett plus det ???? den cykling jag ser framför mig är på en väldigt basic motionsnivå... Nån vända till jobbet/månad ca 7 mil tor...

501 är ju egentligen inget speciellt hjul, det är det hjul som brukar sitta på många enklare landsvägscyklar. Ultegra är nog ok men det finns bättre hjul.

Bredare däck är i ropet, 23-28mm för bättre komfort och minskat rullmotstånd mm. Ett brett däck sit

Shimano 501 är väl i princip det billigaste hjulet du kan hitta - köpte ett sådant bakhjul för att ha till trainern. Tror jag gav 500kr nytt. Det satt sådana på min ena cykel när jag köpte dem, så jag har två liggande..

Fulcrum är bra - har Racing 7 på d

Shimano RS81 är prisvärda hjul.
Finns i 24, 35 eller 50 profil.

TACK ALLA för alla förslag...sprang på ett par Mavic Ksyruim Equipe till ett väldigt bra pris så om blev det...

Kul hopps du blir nöjd.

Återkom gärna när du testat dom. Så man får veta vad du tyckte.

/Jimmy

Nu är dom testade, dock så gjorde nog inte vädret dem rättvisa då blåsten tog udden av turerna... Iofs är nog allt bättre än mina gamla hjul men visst märks det skillnad. Energin räcker längre helt enkelt...