Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När pulsbandet är nytt, allt frid och fröjd, sedan efter kanske 2 månader tappar det kontakt. Mitt gamla från 410 funkar fint. Reklamerar, får nytt, funkar fint i 2 måndader, sedan samma visa igen. Funkar bra med det gamla. Reklamerar och får ny klocka oc

Låter som ungefär samma erfarenhet som jag. Mina band höll väl längre, men så använde jag dem heller inte lika ofta. Nu är min 3 åriga garanti är slut så får jag köra utan pulsmätning när det sist bytta bandet lagt av.

Notera att det är själva bandet som

Min erfarenhet av livslängd på Garmins band är storleksordningen 10 månader (3-4 pass i veckan).

Jag har nyligen köpt Polar, vi får se. Där jag har bestämt mig för att inte "skämma bort" bandet med blågel och lika frekventa tvätt/skrubbningar. Jag blötla

Vilket Polar-band har du köpt, och vilket Garmin-band hade du innan?

Och hur har det nya funkat, skillnad?

Jag har ett "gammalt" garmin pulsband som är minst fem år nu och använts ganska flitigt, bytt batteri ett par gånger. Ni kanske kan få tag på ett gammalt och se hur det känns och håller? Jag är nöjd med mitt gamla band i alla fall, stör aldrig under löpni

Jag har haft Garmins mjuka band, både version 1 och version 2. Jag är ganska säker på att det var denna polar jag köpte http://www.wiggle.co.uk/polar-spare-elastic-strap-wearlink-plus/ .

Polar har funkat bra hittills. Får iof en höjning i början, men den

Okej, skulle funka för mig också. Men jag avvaktar din utvärdering. 😉

Mystiskt, så det är standardmått, mellan polar och Garmin när det gäller bandet. Och det är själva bandet som går sönder, inte det man knäpper på. Vad är det som går sönder, verkar inte vara några rörliga delar direkt eller något som slits sönder. Glapp i

Visst Magnus, hojta bara till här eller där när du vill ha en update!

Min gissning är att det är "mjukdelarna" som blir dåliga. Jag tänker på saker som kontaktytan mot huden, och vad som nu finns för övrigt i bandet.

Köpte Polars band till min 310a och det blev exakt samma skit... Klockan säger "pulsband identifierat" och sen visar den inget utslag...

Vad göra nu då?