Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNybörjare - hur lägga upp det??
You need to log in to create posts and topics.

12

Har simmat, har cyklat lite mer och har löptränat till och från i några år.
Älskar alla former och vill nu satsa på att klara ett Triathlon (inte Ironman....)

Hur ska jag lägga upp träningen nu till en början? Vill även gå på gymmet för att bygga upp li

Simning är egentligen oviktigt för totaltiden (i princip), men det känns tryggare att starta om man tror man kommer överleva, så lär dig simma så bra du kan.

Ang. cykel: på plats 110 (av alla 608 startande) i Kalmar i år kom Per Bergh, som cyklade på en

Varningar:
1. Simningen; risken är att du blir kraftigt biten av att simma i öppet vatten med våtdräkt. Det är riktigt roligt när frisimmet börjar fungera lite.

2. Vänta med att köpa cykel tills du är säker. Jag var tvungen att köpa en ny eftersom jag

Varför inte köpa en cykel av varje när man ändå är igång... 😀

Haha, ja - jag funderar på att behålla min nuvarande Scott P45 och köpa en Mountainbike Scott Contessa eller Kona för runt 10 000 kr lappen.

Har stora planer för framtida träning 😉 Har även planer för andra saker - typ få en till familjemedlem, så vi f

Hitta en klubb att träna med. Om det inte finns en triklubb kan du kanske hänga med en cykelklubb och/eller en simklubb.

Egentligen är det ju inte svårt. Anmäl dig till en tävling och kör. Träna att köra kombinerade pass cykel+löp t.ex.. Sen är det ju al

Instämmer med Patrik, gå med i en klubb samt kolla på min hemsida så hittar du det mesta för att komma igång http://www.triathlonsweden.com

mvh

Roger

Hej!
Jag har oxå planer på ett sprintlopp om ngra år. Om du vill öva teknik på cykel. är spinning kanske en bra start.
En undran bara; hur långt och mycket bör man ha tränat innan man kan ställa upp i en tävling (och genomföra den)?
Att utöva var gren f

Klarar du de enskilda grenarna klarar du säkert att lägga ihop dem också! Finns lite mystik i detta med hur svårt det är att byta mellan grenarna. Jag gjorde själv debut på en halv-ironman för några veckor sedan och tyckte det inte var några större proble

Jag har tränat och kört lite olika lopp för cykling, löpning och simning varförsig och testade på triathlon i Stockholm iår. Hade aldrig testat det innan och klart man var lite nervös innan. Men läser man på vilka regler som gäller och lite tips på skift

12