Quote from Guest on 27 July 2008, 16:52Hej,
Jag har just börjat cykla, och jag får väldigt ont i nacken så här i början, finns det något generellt man kan ha ställt in fel på cykeln eller något fel man gör själv när man cyklar som just resulterar i nackont? Eller kan det bara vara så att jag
Hej,
Jag har just börjat cykla, och jag får väldigt ont i nacken så här i början, finns det något generellt man kan ha ställt in fel på cykeln eller något fel man gör själv när man cyklar som just resulterar i nackont? Eller kan det bara vara så att jag
Quote from Johan Fylke on 27 July 2008, 17:02det man oftast gör som nybörjare är att man spänner sig i axlar och nacke vilke gör att man får nackont efter någon timme, försök hitta en avslappnad ställning på cykeln där du inte sitter och trycker upp axelpartiet
det man oftast gör som nybörjare är att man spänner sig i axlar och nacke vilke gör att man får nackont efter någon timme, försök hitta en avslappnad ställning på cykeln där du inte sitter och trycker upp axelpartiet
Quote from Funbeat user on 27 July 2008, 17:08Eftersom du sällan har gått framåtlutad och samtidigt tittat framåt så är du otränad. Helt normalt och det blir bättre med träning.
Nackmuskulaturen är inte van vid att lyfta skallen och blicken.
Eftersom du sällan har gått framåtlutad och samtidigt tittat framåt så är du otränad. Helt normalt och det blir bättre med träning.
Nackmuskulaturen är inte van vid att lyfta skallen och blicken.
Quote from Funbeat user on 27 July 2008, 17:31Som förstaårscyklist (nybörjare) så håller jag med David, det går över med träning!
Mitt nästa steg är att lyckas ligga i bocken och inte få ont i nacken!
Som förstaårscyklist (nybörjare) så håller jag med David, det går över med träning!
Mitt nästa steg är att lyckas ligga i bocken och inte få ont i nacken!
Quote from Funbeat user on 27 July 2008, 18:55Mitt första år där jag går in lite mer för cykling, och kan bara instämma med övriga. Fler timmar i sadeln. Jag fick ta en rejäl paus på Vätternrundan då min nacke och axlar protesterade. Hade då styret och sadel lite fel, har jag upptäckt vartefter.
Mitt första år där jag går in lite mer för cykling, och kan bara instämma med övriga. Fler timmar i sadeln. Jag fick ta en rejäl paus på Vätternrundan då min nacke och axlar protesterade. Hade då styret och sadel lite fel, har jag upptäckt vartefter.