Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNybörjare - vilken cykel ska jag …
You need to log in to create posts and topics.

Om inte alltför många veckor är det dags för mig och ett par kollegor att cykla Vätternrundan 30 mil som en första del vår företagsklassiker. Är hyfsat vältränad men helt grön när det gäller cykling.

Skulle uppskatta lite tips framförallt kring vilken cy

Är du inte ute lite i sista minuten? Skippa spinningen och löpningen och kör bara cykel fram till VR. Köp en billig racer hos cykelhandlaren, du har inte tid med annat.

Oavsett om du köper begagnat eller nytt så bör du absolut se till att få hjälp att kolla så den passar DIG. Oftast lättare med nytt.
Sen behöver du nog med tanke på hur kort tid du har på dig, fokusera på att få timmar i sadeln. Även om det till en börja

Haha! Ja visst är jag ute i sista minuten, fullt medveten om det. Men nu var det ju mer tips av karaktären "tänk på det här när du köper en cykel" jag var ute efter. En cykelns motsvarighet till ett par lättåkta carvingskidor.

Tack Andrew för bra tips! Tror också att det handlar mkt om att vänja sig vid sittställningen och testa hur kroppen funkar vid ansträngning under så lång tid.

Snacka men en kunnig (racer)cykelhandlare!

Häftigt! Många skulle nog vara stressade i din situation, men handlar det om att "ta sig runt" kommer det gå bra.

Cykelval handlar om du har planer på att fortsätta med cykling efter VR eller om det kommer att bli en engångsföreteelse. Dessutom beror det

Test i sista numret av Kadens.

Några råd: http://www.bikebuster.se/goda-r%C3%A5d.html

Som flera har sagt, är rätt mått och sittställning det absolut viktigaste!

Det har ingen betydelse om cykeln kostar 5000 eller 50000. På VR ska du sitta på cykeln i många timmar. En felaktig sittställning kan göra att du inte klarar av det.

Dessutom be

Håller med ovan. Sittställning och en bra service på cykeln räcker.