Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNybörjare ska köpa racer
You need to log in to create posts and topics.

Jag och min man ska köra VR 2017 men har ingen erfarenhet av racer, däremot MTB.
Tacksam för tips om bra affär i Malmöregionen för hjälp med måttagning och köp.

Vet int i Malmö, men Roslins i Ystad kan jag verkligen rekommendera.

Tack då ska vi ta en sväng dit ????

Tack då ska vi ta en sväng dit ????

Cykel City i Lund och Höllvikens cykel är två bra ställen i närheten av Malmö. 🙂

Tack för svaren, nu har vi varit på både Roslins och Cykelcity. Båda förespråkade sina egna märken S-Core och DeGaVi och menade att man får betala några tuselappar extra för märket om man väljer de stora namnen plus att de ofta inte byggs av t ex Shimano

Vad för prisklass har ni tänkt er?
Tittar man på andra sidan vattnet (Tyskland) så har Rose väldigt fina hojar för tilltalande pris.

De blandar inte grupper heller, och man kan själv faktiskt blanda efter plånbok.

Eftersom vi är nya på racer får det räcka med 15000kr men man vill ju få så mycket som möjligt för pengarna 😉

Mest för pengarna får ni om ni hittar en riktigt bra beg. cykel. Finns många till salu nu på Happy (www.happyride.se) och Blocket. Bara att välja område som ni tycker det är värt att köra till och filtrera på komponentgrupp 😉

För de pengarna ni tänkt e

För 15 så får ni extremt fina cyklar.

Ni fixar inlogg, skriver in vad ni har för mått, så får nu rek på lämplig ramstorlek.
Sen kan ni läsa på lite "och bygga det som känns bra"
De har även Tjejramar, vet inte vad det är för skillnad, men mer valuta fö