Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNybörjaren Fantomen frågar råd …
You need to log in to create posts and topics.

12

Morjens,

Jag beslöt mig nyligen för att delta i Botniacyklingen här i Finland sista Juli i sommar. Sträckan är 106 km.

Jag är rätt grön på det här med aktiv cykelträning/konditionsträning, men har bestämt mig att för detta evenemang träna så systematis

Hej!
Om du inte redan har läst på min hemsida, så finns där mycket info det du frågar om.
Se: msaweb.se/Cykel

Info?
eller så är det dina åsikter som ventileras där

FG, kul att du vill börja cykla mer.
Inte så svårt egentligen, cykla mycket och gärna med andra som också tycker att det är kul att cykla mycket.
Sen kan/bör man väl variera sig för att det är roligare och ger mer. Några snabbare pass med fartökningar va

edit: gå med i din lokala cykelklubb.

Cykel är en ganska ärlig sport, vill du bara "klara" loppet så behöver du inte slita ihjäl dig, kör du spinning 2-3 gånger i veckan så har du ju vant dig vid att träna kontinuerligt och det är ju bra.

Men något som är och rekommendera är kanske att när v

Att klara 106km är inget problem med din bakgrund. Att klara 106km snabbt kräver förberedelser. Bästa tipset är: Cykla. Snabbhet får du genom intervall-körning, men lika viktigt är ett längre lugnare pass i veckan.
Ett gott tips gäller själva trampandet:

Hej Markku S.!

Jag ska ta mig en titt.

Hej Fp David P!

Åsikter är alltid intressanta att höra. Sen kan man välja att hålla med eller vara emot.

Hej Stefan Määttä!

Tack för tipset! Det märkte jag redan förra sommaren att det lönar sig att börja med ko

För sakens skull så heter det rundtramp och inte rotera ifall ni skulle stöta på det någon annanstans eller skulle vilja söka på det för att läsa mer.

Hej Lars!

Ok, bra att veta!

12