Quote from Guest on 28 May 2010, 23:16Jag är nybörjare inom detta med cykling, men ska snart släpa mej runt vätternrundan. Jag har fått låna värsta racercykeln av en vän. En NiSHIKI Competition Full carbon Min fråga rör främst däck och slangar. Man bör väl lära sig att byta slang så smidigt s
Jag är nybörjare inom detta med cykling, men ska snart släpa mej runt vätternrundan. Jag har fått låna värsta racercykeln av en vän. En NiSHIKI Competition Full carbon Min fråga rör främst däck och slangar. Man bör väl lära sig att byta slang så smidigt s
Quote from Camilla Höög on 28 May 2010, 23:26Enklast är väl att fråga vännen du lånat cykeln av. Ägaren borde vara intresserad av att det blir rätt.
Enklast är väl att fråga vännen du lånat cykeln av. Ägaren borde vara intresserad av att det blir rätt.
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 23:28hehe ja det kan tyckas, men till saken hör att han har inte använt cykeln utan bara fått den på nåt vis =)
hehe ja det kan tyckas, men till saken hör att han har inte använt cykeln utan bara fått den på nåt vis =)
Quote from Funbeat user on 28 May 2010, 23:55Du bör ha ett par extra slangar med, inga däck är 100% punkteringsfria.
Du bör ha ett par extra slangar med, inga däck är 100% punkteringsfria.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 00:09Kevlar stoppar inte allt. Men det hjälper. Syna alltid däcken efter varje träning och peta bort vassa flisor som kan ha satt sig i slitbanan. Om man inte gör det är risken stor att de äter sig in och punkterar slangen. Tar max 5 min att syna däcken.
Unde
Kevlar stoppar inte allt. Men det hjälper. Syna alltid däcken efter varje träning och peta bort vassa flisor som kan ha satt sig i slitbanan. Om man inte gör det är risken stor att de äter sig in och punkterar slangen. Tar max 5 min att syna däcken.
Unde
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 07:03Att kanttråden är i kevlar betyder bara att däcket är vikbart, inte att det är punkteringsskyddat.
Att kanttråden är i kevlar betyder bara att däcket är vikbart, inte att det är punkteringsskyddat.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 08:15Det finns inga "normala" punkteringsfria däck.
En del däck har punkteringsskydd under slitbanan, men i värsta fall går det naturligtvis även hål i detta.
Som Daniel sade i föregående inlägg, syftar "Kevlar" på att kanttråden i däcket är gjort av kevlar.
Det finns inga "normala" punkteringsfria däck.
En del däck har punkteringsskydd under slitbanan, men i värsta fall går det naturligtvis även hål i detta.
Som Daniel sade i föregående inlägg, syftar "Kevlar" på att kanttråden i däcket är gjort av kevlar.
Quote from Funbeat user on 29 May 2010, 23:27gött, tack
Nu har jag skaffat nya slangar iaf så nu blir det till att öva =)
gött, tack
Nu har jag skaffat nya slangar iaf så nu blir det till att öva =)
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 08:18Daniel. Jag avsåg punkteringsskyddet.
Daniel. Jag avsåg punkteringsskyddet.
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 09:47Jag förstår det Martin, men min komentar avsåg Johan Nordlunds första inlägg där han frågade om just kevlar i kanttråden.
Jag förstår det Martin, men min komentar avsåg Johan Nordlunds första inlägg där han frågade om just kevlar i kanttråden.