Quote from Guest on 2 April 2008, 19:48Ok, jag är grön på det här med cykel så skratta inte ihjäl er!
Fick idag min första punka ganska omgående efter start.
(Kan vara det sylvassa gruset på cykelbanan till särö under turen i måndags 🙁 )
så några frågor dök upp under promenaden hem... (ork
Ok, jag är grön på det här med cykel så skratta inte ihjäl er!
Fick idag min första punka ganska omgående efter start.
(Kan vara det sylvassa gruset på cykelbanan till särö under turen i måndags 🙁 )
så några frågor dök upp under promenaden hem... (ork
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 19:58Vanligtvis är det fästkanten på dubb som ser ut som en månskära som skär däck vid denna årstiden.
Continental four-season är stryktåliga och finns i 25 mm. Cykel City eller Duells om du har kontakter.
Vanligtvis är det fästkanten på dubb som ser ut som en månskära som skär däck vid denna årstiden.
Continental four-season är stryktåliga och finns i 25 mm. Cykel City eller Duells om du har kontakter.
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 19:58Vad är det för cykel? Hjulstorlek? Hur mycket utrymme för däck finns det mellan bromsar och fälg?
För 26-tumshjul rekommenderar jag Continental SportContact i antingen 1.3" eller 1.6". Helt fantastiska däck. Jag rullar regelbundet över glas och metall på
Vad är det för cykel? Hjulstorlek? Hur mycket utrymme för däck finns det mellan bromsar och fälg?
För 26-tumshjul rekommenderar jag Continental SportContact i antingen 1.3" eller 1.6". Helt fantastiska däck. Jag rullar regelbundet över glas och metall på
Quote from Mats Andersson on 2 April 2008, 20:02Hittade en bra sajt för nybörjarmeken idag:
http://bicycletutor.com/fix-flat-tire/
Hittade en bra sajt för nybörjarmeken idag:
http://bicycletutor.com/fix-flat-tire/
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 20:04För övrigt fattar jag inte hur folk så ofta får punka av gruset. Så mycket som jag rullat över grus, har jag svårt att tro på att gruset är problemet. Eller så rullar folk runt på alldeles för tunna däck. Nåt fel är det.
För övrigt fattar jag inte hur folk så ofta får punka av gruset. Så mycket som jag rullat över grus, har jag svårt att tro på att gruset är problemet. Eller så rullar folk runt på alldeles för tunna däck. Nåt fel är det.
Quote from Mats Andersson on 2 April 2008, 20:06Som den kära Robert Palmer skulle sagt det: "Some guys have all the luck"
Jag har inte haft en punka sen mars förra året. Men en gäst fick tre punkor på en runda på Mallis. Shit happens tror jag det handlar om 🙂
Som den kära Robert Palmer skulle sagt det: "Some guys have all the luck"
Jag har inte haft en punka sen mars förra året. Men en gäst fick tre punkor på en runda på Mallis. Shit happens tror jag det handlar om 🙂
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 20:16Jag är inte så säker på det. Minns ju på HCK-rundorna hur vi ofta körde om de snabbare grupperna när de fick punka på punka var och varannan runda. Och vi i 23-gruppen bara körde på och körde på. Kan sätta en peng på att de hade alldeles för rejsiga däck
Jag är inte så säker på det. Minns ju på HCK-rundorna hur vi ofta körde om de snabbare grupperna när de fick punka på punka var och varannan runda. Och vi i 23-gruppen bara körde på och körde på. Kan sätta en peng på att de hade alldeles för rejsiga däck
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 20:30Alla får inte punka samtidigt på tävlingarna.
På Vet-Sm i somras hade jag tur som punkterade efter 5 km, bromsade in, upp med tummen och skjuts direkt tillbaka till målet. Svettig, men inte kall av regnet som hällde ner. Fantastisk tur att jag inte punkt
Alla får inte punka samtidigt på tävlingarna.
På Vet-Sm i somras hade jag tur som punkterade efter 5 km, bromsade in, upp med tummen och skjuts direkt tillbaka till målet. Svettig, men inte kall av regnet som hällde ner. Fantastisk tur att jag inte punkt
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 21:03Jag har 28' med 700x23 däck som heter "detonator" från maxxis.
Jag undrar mest över skadan på däcket...
Jag har 28' med 700x23 däck som heter "detonator" från maxxis.
Jag undrar mest över skadan på däcket...
Quote from Funbeat user on 2 April 2008, 21:09Lufta, Superlim i skärsåret och tryck ihop.
Lufta, Superlim i skärsåret och tryck ihop.