Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Har frågat "pöbeln" förrut, och "pöbeln", läs ni, har levererat bra svar.

Kalmar IM 2014 stundar, dock inte ännu 🙂 Men nu till frågan.
Har en st racer, ok den är nu trainermonterad. Men nya grejer är skitkul, så därför funderar jag så här, i nu läg

Jag körde mina 5 första IM på vanlig racer, 2 första med tempopinnar och 3 med riktigt tempostyre (3700), lyckades cykla på 5,5 timme (med finare hjul) och det gick inte snabbare när jag köpte en riktig tempocykel...Så tempostyre och ett par begagnade fin

Miss Stina Franzon!
Tänk nu om min fru sett ditt svar, ajjajjabajjja. En av mina motiveringar med detta inköp är dels tiden, dels kul med nya grejjer.

Men allt jag läser är att tempoposition ger tid, iof sig så är ju aeropinnar tempoposition. Men skonas

Jag köpte mig en tempohoj (Avelo trifekt) för 3 år sedan, som 50-års present till mig själv. Jag har fortfarande inte riktigt fått ordning på den..

Min vanliga racer, en Columbus Navigare är mycket skönare att cykla på.

Först var ramen för kort, så cyk

Ok, tackar Börje.
Var alldeles nyss in till Cykloteket i Västerås. Gick där igenom mina önskemål, och jag tycker jag fick bra gehör där. Bl.a var visst styret väldigt bra på denna instegshoj, för den var visst väldigt justerbart, osv.
Så om en vecka så h

Som gamling så är man ofta lite stelare än de yngre, så det är jobbigare att ha en väldigt "aggressiv" sittposition. Du cykla långt, så se till att du sitter skönt. Du känner inte riktigt hur det är inne på en trainer, utan det är först ute på landsvägen

11250kr. Säkerligen för dyrt, men jag uppskattar möjligheten att kunna handla "lokalt". Just fria sevicar, hur många som helst, så länge jag äger cykeln eller så länge som butiken existerar uppskattas åxå 🙂

Det låter jättebilligt!!!

Jag betalade 20 för min, och det var väldigt bra pris. Normalpris är nog 25 och uppåt (vet inte om det finns någon övre gräns)....

Cykeln är länkad i mitt 1a inlägg, ca 12,3cm ovan detta inlägg 🙂 Ingen världsmästarcykel, men med detta inköp kanske jag motiverar mig att köra Sala Silverman i många år framöver.
Tänkte att när Kalmar IM är uppnådd så kan luften gå ur en 🙂

Men en länk och en bild säger inget om hur bekväm eller stabil en cykel är. Det beror också hur cyklisten ser ut - hur lång han är, vad han väger och hur den vikten är fördelad på kroppen. De flesta cyklister har kraftiga ben och lätt överkropp. Jag har g

12