Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har precis hämtat min Orca S3 från Wiggle och upptäcker till min fasa tre 3-10mm långa revor i neoprenen. Solklart reklamationsärende men ska köra Sthlm Triathlon om bara 10 dagar så jag lär väl inte hinna få en ny tills dess. Kommer jag kunna reklamera d

Om revorna är så pass små att dräkten ändå går att använda så... Fotografera revorna. Kontakta leverantören och kom överens om hur och vart du ska returnera dräkten. Kör Sthlm tri. Returnera.

Jag tycker precis som föregående skribent att du ska kontakta företaget och skicka bilder, det är ju möjligt att de kan skicka en ny dräkt till dig innan de har fått in den gamla från dig. 🙂

Eller köpa grejjer i svenska butiker för närhet till service och snabbhet i reklamationer?

Håller med om att det är bäst att köpa lokalt och stödja sin egen handlare men ibland så skiljer det bara för mycket i pris för att låta bli.

Köpte en cykeljacka på wiggle för 1000kr inkl. frakt och cykelhandlaren skulle ha 1700kr för samma jacka.

Våtdr

Varför betala mer än du måste? Den lokala handlaren får väl sänka priset och matcha Wiggle (i det här fallet) om han vill sälja våtdräkter. Gör han inte det så kommer han dö ut. Darwin!! 😀

Det är just tillgången till lokala handlarens kompetens du får betala för och att han/hon finns just lokalt.

Att handla direkt på webben går ju utmärkt när jag vet vad jag vill ha.
Vill jag ha en dialog med en kunnig människa är den lokala handlaren et