Quote from Guest on 1 May 2012, 16:31Har opererat min högra axel för en vecka sedan, ac leds operation då man kapar bort c:a 2cm av nyckelbenet så det inte ska ligga i skulderbladsleden och skava(axelartros).Finns det nån som har gjort nåt liknande så att man kan få lite tips om hur ni gjord
Har opererat min högra axel för en vecka sedan, ac leds operation då man kapar bort c:a 2cm av nyckelbenet så det inte ska ligga i skulderbladsleden och skava(axelartros).Finns det nån som har gjort nåt liknande så att man kan få lite tips om hur ni gjord
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 16:41Den läkare som har opererat dig ska ha givit dig information om vad du får göra alt inte göra. Eller så har du fått information av en sjukgymnast. Kontakta den läkare som utfört ingreppet för att diskutera din situation.
Den läkare som har opererat dig ska ha givit dig information om vad du får göra alt inte göra. Eller så har du fått information av en sjukgymnast. Kontakta den läkare som utfört ingreppet för att diskutera din situation.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 16:46Ja,läkaren som opererade var väl lite tvivlande han"rekommenderade"kanske inte att skulle cykla,men man vill ut och åka!
Ja,läkaren som opererade var väl lite tvivlande han"rekommenderade"kanske inte att skulle cykla,men man vill ut och åka!
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 17:22Att du vill ute och cykla kan jag förstå men hör med läkaren vad som gäller för att inte sabba ingreppet.
Att du vill ute och cykla kan jag förstå men hör med läkaren vad som gäller för att inte sabba ingreppet.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 19:26Att inte hänga på armen/axeln går säkert att kontrollera. Vurpar du har du ett väsentligt försvagat nyckelben ett bra tag till.
Efter nyckelbensoperation förra året körde jag crosstrainer inomhus och höll den opererade armen still men kunde jobba med öv
Att inte hänga på armen/axeln går säkert att kontrollera. Vurpar du har du ett väsentligt försvagat nyckelben ett bra tag till.
Efter nyckelbensoperation förra året körde jag crosstrainer inomhus och höll den opererade armen still men kunde jobba med öv
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 19:41Trainer...
Trainer...
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 14:23sittcykel finns på flera gym, då belastar du inte armarn alls och tränar nästan samma muskler som vid vanlig cykling - får kanske köra lite bålstabilitet sidan om..
sittcykel finns på flera gym, då belastar du inte armarn alls och tränar nästan samma muskler som vid vanlig cykling - får kanske köra lite bålstabilitet sidan om..
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 15:32Efter att jag hade synat backen och fick operara in en A/C Hookplate var jag uppe på trainern efter en vecka och cyklade ute efter sex veckor. Gjorde ont i början när jag cyklade ute då jag hade dålig rörlighet i axeln. Sen var det till att ta det lugnt s
Efter att jag hade synat backen och fick operara in en A/C Hookplate var jag uppe på trainern efter en vecka och cyklade ute efter sex veckor. Gjorde ont i början när jag cyklade ute då jag hade dålig rörlighet i axeln. Sen var det till att ta det lugnt s
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 18:11Efter min axel op satt jag på en spining cykel (inom hus) efter en vecka och hade den op armen i mitella.
Det är inte värt det om du vurpar.
Efter min axel op satt jag på en spining cykel (inom hus) efter en vecka och hade den op armen i mitella.
Det är inte värt det om du vurpar.