Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNytt fenomen ...
You need to log in to create posts and topics.

12

... för mig iallafall.
Jag har hört talas om Fartblind.
Men när jag klättrade berg med cykeln i Spanien kom jag på ett nytt ord: Nämnligen Lutblind.
Man kör uppför och uppför och uppför ... så planer vägen ut, och även ser ut som man har nedlut .... men v

Haha, jo det händer lite då och då. Ibland får jag kolla på höjdmätaren för att se hur vägen lutar och blir många gånger förvånad.
När allting (väg och omgivning) lutar åt olika håll så försvinner alla referenspunkter. Hus brukar i alla fall oftast stå pl

> Kanske ska montera ett vattenpass på cykeln...en sån där rund man har när man riktar upp husvagnar

Det finns enklare lösningar också. En del cykeldatorer visar lutningen och det är inte helt opraktiskt... 😉

När jag cyklar i Pyrenéerna, Alperna eller

Det räcker med att ge sig upp på Billingen (Mellan Skövde och Götene) för att uppleva lutningsblindet, i alla fall för mig.
Men jag har aldrig hört själva uttrycket lutblind förut. Hoppas det kommer med i nästa upplaga av Svenska Akademins ordlista. (t+)

Polars nya pulsklocka CS600 visar lutningen både i grader, procent eller grafiskt.
OBS: Jag är sponsrad av Polar och talar mig naturligtvis gärna varm för deras produkter 🙂

och var får man tag i en sponsrad sådan Per 😉

Wouldn´t you like to know

okej.. vi har två alternativ Gary!! Ett är att vi går ihop o köper en sån klocka till nästa Solr esa!! Eller så försöker vi få Per med oss:-)

Jag föreslår att ni jobbar på det sista alternativet (t+)

Silva: Det föreligger väl inget motsatsförhållande? 😉

F.ö. så förstår jag inte varför ni inte skaffar varsin? Det behöver ju inte vara Polars variant heller. Det finns ju andra som har motsvarande funktionalitet. Själv kör jag med min Polar S625X med vi

12