Quote from Guest on 31 March 2007, 18:39... för mig iallafall.
Jag har hört talas om Fartblind.
Men när jag klättrade berg med cykeln i Spanien kom jag på ett nytt ord: Nämnligen Lutblind.
Man kör uppför och uppför och uppför ... så planer vägen ut, och även ser ut som man har nedlut .... men v
... för mig iallafall.
Jag har hört talas om Fartblind.
Men när jag klättrade berg med cykeln i Spanien kom jag på ett nytt ord: Nämnligen Lutblind.
Man kör uppför och uppför och uppför ... så planer vägen ut, och även ser ut som man har nedlut .... men v
Quote from Camilla Höög on 31 March 2007, 18:49Haha, jo det händer lite då och då. Ibland får jag kolla på höjdmätaren för att se hur vägen lutar och blir många gånger förvånad.
När allting (väg och omgivning) lutar åt olika håll så försvinner alla referenspunkter. Hus brukar i alla fall oftast stå pl
Haha, jo det händer lite då och då. Ibland får jag kolla på höjdmätaren för att se hur vägen lutar och blir många gånger förvånad.
När allting (väg och omgivning) lutar åt olika håll så försvinner alla referenspunkter. Hus brukar i alla fall oftast stå pl
Quote from ellen olsson on 1 April 2007, 00:26> Kanske ska montera ett vattenpass på cykeln...en sån där rund man har när man riktar upp husvagnar
Det finns enklare lösningar också. En del cykeldatorer visar lutningen och det är inte helt opraktiskt... 😉
När jag cyklar i Pyrenéerna, Alperna eller
> Kanske ska montera ett vattenpass på cykeln...en sån där rund man har när man riktar upp husvagnar
Det finns enklare lösningar också. En del cykeldatorer visar lutningen och det är inte helt opraktiskt... 😉
När jag cyklar i Pyrenéerna, Alperna eller
Quote from Funbeat user on 1 April 2007, 14:22Det räcker med att ge sig upp på Billingen (Mellan Skövde och Götene) för att uppleva lutningsblindet, i alla fall för mig.
Men jag har aldrig hört själva uttrycket lutblind förut. Hoppas det kommer med i nästa upplaga av Svenska Akademins ordlista. (t+)
Det räcker med att ge sig upp på Billingen (Mellan Skövde och Götene) för att uppleva lutningsblindet, i alla fall för mig.
Men jag har aldrig hört själva uttrycket lutblind förut. Hoppas det kommer med i nästa upplaga av Svenska Akademins ordlista. (t+)
Quote from Fredrik Närenfors on 6 April 2007, 15:46Polars nya pulsklocka CS600 visar lutningen både i grader, procent eller grafiskt.
OBS: Jag är sponsrad av Polar och talar mig naturligtvis gärna varm för deras produkter 🙂
Polars nya pulsklocka CS600 visar lutningen både i grader, procent eller grafiskt.
OBS: Jag är sponsrad av Polar och talar mig naturligtvis gärna varm för deras produkter 🙂
Quote from Lena O on 6 April 2007, 16:08och var får man tag i en sponsrad sådan Per 😉
och var får man tag i en sponsrad sådan Per 😉
Quote from Fredrik Närenfors on 6 April 2007, 16:11Wouldn´t you like to know
Wouldn´t you like to know
Quote from Emma Sjöberg on 6 April 2007, 16:34okej.. vi har två alternativ Gary!! Ett är att vi går ihop o köper en sån klocka till nästa Solr esa!! Eller så försöker vi få Per med oss:-)
okej.. vi har två alternativ Gary!! Ett är att vi går ihop o köper en sån klocka till nästa Solr esa!! Eller så försöker vi få Per med oss:-)
Quote from Fredrik Närenfors on 6 April 2007, 16:38Jag föreslår att ni jobbar på det sista alternativet (t+)
Jag föreslår att ni jobbar på det sista alternativet (t+)
Quote from ellen olsson on 6 April 2007, 19:18Silva: Det föreligger väl inget motsatsförhållande? 😉
F.ö. så förstår jag inte varför ni inte skaffar varsin? Det behöver ju inte vara Polars variant heller. Det finns ju andra som har motsvarande funktionalitet. Själv kör jag med min Polar S625X med vi
Silva: Det föreligger väl inget motsatsförhållande? 😉
F.ö. så förstår jag inte varför ni inte skaffar varsin? Det behöver ju inte vara Polars variant heller. Det finns ju andra som har motsvarande funktionalitet. Själv kör jag med min Polar S625X med vi