Quote from Guest on 10 August 2011, 10:33Någon ekonom här som kan svara hur dollarkursen kan förväntas bli pga USAs ekonomiproblem. Kan den förväntas gå upp eller ner?
Någon ekonom här som kan svara hur dollarkursen kan förväntas bli pga USAs ekonomiproblem. Kan den förväntas gå upp eller ner?
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 10:43jag gissar ner
jag gissar ner
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 10:49Definitift ned.
Synd om dem som selger/exporterer varer i US dollar.
Definitift ned.
Synd om dem som selger/exporterer varer i US dollar.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 17:25Ja, men om det handlar om export från USA i dollar ... så är det synd om andra. Det blir lättare att sälja amerikanska produkter jämfört med andra. 🙂
Och det blir dyrare för amerikaner att importera utländska produkter ... inte heller bra för andra.
F
Ja, men om det handlar om export från USA i dollar ... så är det synd om andra. Det blir lättare att sälja amerikanska produkter jämfört med andra. 🙂
Och det blir dyrare för amerikaner att importera utländska produkter ... inte heller bra för andra.
F
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 17:29jag är bara ego, och vill köpa prylar för så billiga dollars som möjligt (H)
Ni som kan nationalekonomi, kan man säga samma om euron? kommer den också bli billigare?
jag är bara ego, och vill köpa prylar för så billiga dollars som möjligt (H)
Ni som kan nationalekonomi, kan man säga samma om euron? kommer den också bli billigare?
Quote from ellen olsson on 10 August 2011, 17:35Man kan tycka det, men vi har en liten valuta och är väldigt beroende av omvärlden, ffa. Euroområdet och USA, så vår valuta har en tendens att följa med och ibland rasa mer...
Man kan tycka det, men vi har en liten valuta och är väldigt beroende av omvärlden, ffa. Euroområdet och USA, så vår valuta har en tendens att följa med och ibland rasa mer...
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 17:39betyder det att kursen mot både USD och EUR snarare kan stiga därför att kronan faller mer än de båda andra, eller...?
betyder det att kursen mot både USD och EUR snarare kan stiga därför att kronan faller mer än de båda andra, eller...?
Quote from ellen olsson on 10 August 2011, 17:42Japp! Den borde inte göra det men det handlar ofta mer om psykologi än om logik.
Japp! Den borde inte göra det men det handlar ofta mer om psykologi än om logik.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 18:20Den Svenske ekonomien er sterk i øgonblikket ,og vil ikke falle selv om usdollar faller på kort sikt.
P.Dahl vil om han har is i magen spare noen skr. om han handler varer i USA.
Innporten til Usa vil minske, men exsporten vil stige.Får Norges del, vil
Den Svenske ekonomien er sterk i øgonblikket ,og vil ikke falle selv om usdollar faller på kort sikt.
P.Dahl vil om han har is i magen spare noen skr. om han handler varer i USA.
Innporten til Usa vil minske, men exsporten vil stige.
Får Norges del, vil
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 18:26därför jag inte blev ekonom 😉 jobbigt med ologiska saker.....
därför jag inte blev ekonom 😉 jobbigt med ologiska saker.....