Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonOffroad Duathlon??
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjena,

Vet inte om detta är rätt grupp att ställa frågan. Men Duathlon är nära Triathlon så därför hamnar den här.

Har sett att det finns något som heter Offroad Duathlon vilket skulle vara en tävlingsform som skulle passa mig väldigt bra. Men frågan ä

Lidingö triathlon är i terräng, men det är ju inte duathlon då...

Ser helt klart intressant ut. Finns det fler terräng triathlons?

Grejen är att jag helst springer terräng. Mtb eller landsväg spelar inte så stor roll men jag föredrar terrängen även här.

Tomas

Multisport kanske kan vara av intresse. Det är alltid terräng. Mycket springa och MTB + lite paddling.

Jo multisport är kul och jag kör femmans nu för andra året. Men det är lite bökigare då det är lag och paddling. För att köra en tävling så måste man ha partner och man behöver få ihop det med paddlings träning. Just att det är lag i multisport är också d

I duathlon-cupen som arrangeras varje vår blir det både lite terräng och asfalt. När vi kör i Brottby t ex går löpningen på elljusspåret vid Össeby IP. Mycket upp och ner blir det...

Alla tävlingar i sthlm området ju... :/

Stämmer. Men vi håller tummarna för att fler arrangörer utanför Stockholm också vill ha duathlon på våren och inte bara vi i Stockholm. Vi har arrangerat nu i tre år och det blir bara mer och mer poppis.

Hur mycket terräng ska det vara tycker du? Jag går igång på att arrangera tävlingar när jag läser sådant här. På Lidingö Triathlon är det ganska mycket offroad men en duathlon med mtb skulle vara roligt. Jag har en rolig bana men det är ganska mycket sing

Hur mycke? Hmm intressant fråga. Jag skulle väl säga bara terräng men då måste vi ju definiera terräng.

I princip så skulle jag säga så nära noll procent asfalt som möjligt.

Löpning på kuperad trail bana som helst bara har kanske max 20-30% på gursväga

12