Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag använder 310xt och vill ha kadensinfo med för bike1, men inte för bike2. Hur gör man detta? När jag tar bort kadensfältet för bike2 så försvinner det även från bike1!

Jag skulle säga att det går inte Men du kan ju ha 4 (?) olika skärmar så du kan ju välja att ha kadens på en och inte kadens på en annan och f.ö. lika?

Synd. Kommer sluta med att jag köper en till kadenssensor om jag känner mig rätt.

Det går väl att aktivera de andra skärmarna och sedan konfigurera dem individuellt för varje cykel?

Ja, Anders, det var så jag menade också!

Nej. Bike1 och bike2 konfigurering är gemensam. Om jag har tre "skärmar" för bike1 så får även bike2 det. Eller gör jag fel?

Vad jag menar och troligen Anders också är att du konfar skärm 1 tex med kadens och skärm 2 utan kadens och sen tittar du på skärm 1 då du använder cykeln som har kadenssensor och tittar på skärm 2 då du använder den andra cykeln. Det låter så enkelt så

Jag testade nu och Bike 1-3 använder alla samma skärmar.
Det som Christer beskriver är den absolut enklaste lösningen. Konfa en skärm med kadens och en utan och visa den som du vill titta på.

Jag har alltid undrat : varför finns det Bike 1, 2 och 3 om de ändå bara visar samma sak?

Därför att du kan para olika uppsättningar sensorer med dem, och det finns inställningar som är per cykel.

12