Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag varit ute på en runda med min forerunner 305 och importerar den till funbeat och sporttracks så visar alla ställen olika distans. På min senaste runda t.ex. så visar klockan 11,39km, funbeat visar 11,49km och sporttracks 11,51km. Hur kan det bli s

Jag vet inte hur det är med Funbeat men Sporttracks plockar bort en del punkter (registrerade GPS-punkter) som programmet anser vara felaktiga.

Dessutom så, tror jag, räknar Sportracks med lite höjdskillnader i sin längdberäkning. Går det lite upp och ne

Jag brukar räkna den sträcka som är längst 🙂

Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är.

Har inte olika programvaror olika sätt att korrigera "fel"? Alltså ungefär som du föreslår.

Anders S... Jo, troligen. Men jag kan bara tala för Sporttracks eftersom det är det program jag använder mig av för att registrera mina träningar. Plus att jag använder mig av Jogg.se men där får man mata in manuellt, då tar jag klockans värden.

Jag håller med Niclas. "Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är."