Quote from Guest on 27 August 2008, 21:28När jag varit ute på en runda med min forerunner 305 och importerar den till funbeat och sporttracks så visar alla ställen olika distans. På min senaste runda t.ex. så visar klockan 11,39km, funbeat visar 11,49km och sporttracks 11,51km. Hur kan det bli s
När jag varit ute på en runda med min forerunner 305 och importerar den till funbeat och sporttracks så visar alla ställen olika distans. På min senaste runda t.ex. så visar klockan 11,39km, funbeat visar 11,49km och sporttracks 11,51km. Hur kan det bli s
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 21:38Jag vet inte hur det är med Funbeat men Sporttracks plockar bort en del punkter (registrerade GPS-punkter) som programmet anser vara felaktiga.
Dessutom så, tror jag, räknar Sportracks med lite höjdskillnader i sin längdberäkning. Går det lite upp och ne
Jag vet inte hur det är med Funbeat men Sporttracks plockar bort en del punkter (registrerade GPS-punkter) som programmet anser vara felaktiga.
Dessutom så, tror jag, räknar Sportracks med lite höjdskillnader i sin längdberäkning. Går det lite upp och ne
Quote from Camilla Höög on 27 August 2008, 21:58Jag brukar räkna den sträcka som är längst 🙂
Jag brukar räkna den sträcka som är längst 🙂
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 22:11Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är.
Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är.
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 22:18Har inte olika programvaror olika sätt att korrigera "fel"? Alltså ungefär som du föreslår.
Har inte olika programvaror olika sätt att korrigera "fel"? Alltså ungefär som du föreslår.
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 22:29Anders S... Jo, troligen. Men jag kan bara tala för Sporttracks eftersom det är det program jag använder mig av för att registrera mina träningar. Plus att jag använder mig av Jogg.se men där får man mata in manuellt, då tar jag klockans värden.
Anders S... Jo, troligen. Men jag kan bara tala för Sporttracks eftersom det är det program jag använder mig av för att registrera mina träningar. Plus att jag använder mig av Jogg.se men där får man mata in manuellt, då tar jag klockans värden.
Quote from Galderma Fritidsförening on 28 August 2008, 23:27Jag håller med Niclas. "Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är."
Jag håller med Niclas. "Om man vill följa sin statistik så ta data från samma varje gång oavsett vilken det är."