Quote from Guest on 10 December 2010, 15:25Någon som vet om det fungerar med vanlig bromsolja för bil i shimanos skivbromsar?
Någon som vet om det fungerar med vanlig bromsolja för bil i shimanos skivbromsar?
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 15:35Kolla dot nr på oljan som Shimano rekomenderar...
Kolla dot nr på oljan som Shimano rekomenderar...
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 15:53shimano rekomenderar att endast använda deras egen mineralolja, tror inte dom anger något nr på den endast att det är en mineralolja.
shimano rekomenderar att endast använda deras egen mineralolja, tror inte dom anger något nr på den endast att det är en mineralolja.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 15:57Har för mig att det va så dom hade gjort...
Säkert ett sätt för dom att ha ryggen fri...
Du får kolla på andra sidor... typ happymtb...
Har för mig att det va så dom hade gjort...
Säkert ett sätt för dom att ha ryggen fri...
Du får kolla på andra sidor... typ happymtb...
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:07Normal "Bromsolja" för bilar är ju inte olja alls så om det ska vara en mineralolja skulle jag inte testa bromsolja eller som det egentligen heter bromsvätska.
Normal "Bromsolja" för bilar är ju inte olja alls så om det ska vara en mineralolja skulle jag inte testa bromsolja eller som det egentligen heter bromsvätska.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 16:10Vissa oljor har adhesiver som inte ingår i andra fabrikats varianter på den oljetypen.
Kör med det som rekommenderas.
Vissa oljor har adhesiver som inte ingår i andra fabrikats varianter på den oljetypen.
Kör med det som rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 18:40Det är samma olja som Cirtoén har till sin gashydraliska fjädring, en LHM mineralolja. Finns på vilken mack som helst.
Det är samma olja som Cirtoén har till sin gashydraliska fjädring, en LHM mineralolja. Finns på vilken mack som helst.
Quote from Funbeat user on 10 December 2010, 20:21Samma olja är aldrig samma olja har jag lärt mig. Men vad samma olja i ett par Schimano bromsok ska ha för betydelse kan jag inte förstå. Tror det bromsar lika bra på Biltemas.
Samma olja är aldrig samma olja har jag lärt mig. Men vad samma olja i ett par Schimano bromsok ska ha för betydelse kan jag inte förstå. Tror det bromsar lika bra på Biltemas.
Quote from Funbeat user on 14 December 2010, 14:08SM-DB Mineralolja
SM-DB Mineralolja