Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOm 3 veckor ska vi cykla 70 mil, …
You need to log in to create posts and topics.

Under påsklovet har jag och min bror planerat att cykla till Dalarna, hur tycker ni vi ska lägga upp träningen nu de kommande veckorna, tar gärna emot alla tipps som finns. Vi har inte kunnat träna alls så mycket som vi tänkt pga all snö. Men cyklade 10 m

När det är så nära inpå så vet jag inte vilken typ av träning som skulle passa bäst. Men försök att få mycket tid på sadeln så i allafall "ändan" är beredd på denna trip.

Så många långa distanspass som möjligt för att vänja bak, nacke, axlar mm.

Låter förresten som ett jättekul projekt. 🙂

Det är svårt när det kommer snö för jämnan hela tiden. Men vi siktar på 15 mil på fredag och dagen efter det 6mil.

Jag ser verkligen fram emot detta projekt!

På hur många etapper ska de 70 milen fördelas?

Distans en till två gånger i veckan. 10-15 mil

Intervaller två-tre gånger i veckan 1,5-2,5h

så skulle jag göra

Och om det är snö om tre veckor i Dalarna? Känns liksom inte som det vill ge upp här... hälsningar från Mora. Distanspass varannan dag beroende på hur mycket tid ni kan frigöra och sedan lite kortare pass i samma lugna tempo sista veckan skulle jag köra.

Vi ska bara till Ludvika, även om de är snö i skogarna måste ju ändå vägarna gå att cykla på i södra Dalarna. Eller vet du hur det ser ut där?

Vi delar upp det på 6 dagar

Dag 1 Habo-Örebro 19 mil

Dag 2 vila

Dag 3 Örebro-Ludvika 15 mil

Dag 4 Ludvika-Ö

6 dagar!!! Jag trodde ni skulle köra det i ett sträck! Well, många lata dagar med trevlig cykling är ju inte fel det heller.