Quote from Guest on 28 March 2011, 11:23Under påsklovet har jag och min bror planerat att cykla till Dalarna, hur tycker ni vi ska lägga upp träningen nu de kommande veckorna, tar gärna emot alla tipps som finns. Vi har inte kunnat träna alls så mycket som vi tänkt pga all snö. Men cyklade 10 m
Under påsklovet har jag och min bror planerat att cykla till Dalarna, hur tycker ni vi ska lägga upp träningen nu de kommande veckorna, tar gärna emot alla tipps som finns. Vi har inte kunnat träna alls så mycket som vi tänkt pga all snö. Men cyklade 10 m
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 11:33När det är så nära inpå så vet jag inte vilken typ av träning som skulle passa bäst. Men försök att få mycket tid på sadeln så i allafall "ändan" är beredd på denna trip.
När det är så nära inpå så vet jag inte vilken typ av träning som skulle passa bäst. Men försök att få mycket tid på sadeln så i allafall "ändan" är beredd på denna trip.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:13Så många långa distanspass som möjligt för att vänja bak, nacke, axlar mm.
Så många långa distanspass som möjligt för att vänja bak, nacke, axlar mm.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 12:14Låter förresten som ett jättekul projekt. 🙂
Låter förresten som ett jättekul projekt. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 08:15Det är svårt när det kommer snö för jämnan hela tiden. Men vi siktar på 15 mil på fredag och dagen efter det 6mil.
Jag ser verkligen fram emot detta projekt!
Det är svårt när det kommer snö för jämnan hela tiden. Men vi siktar på 15 mil på fredag och dagen efter det 6mil.
Jag ser verkligen fram emot detta projekt!
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 12:37På hur många etapper ska de 70 milen fördelas?
På hur många etapper ska de 70 milen fördelas?
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 14:57Distans en till två gånger i veckan. 10-15 mil
Intervaller två-tre gånger i veckan 1,5-2,5h
så skulle jag göra
Distans en till två gånger i veckan. 10-15 mil
Intervaller två-tre gånger i veckan 1,5-2,5h
så skulle jag göra
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 19:51Och om det är snö om tre veckor i Dalarna? Känns liksom inte som det vill ge upp här... hälsningar från Mora. Distanspass varannan dag beroende på hur mycket tid ni kan frigöra och sedan lite kortare pass i samma lugna tempo sista veckan skulle jag köra.
Och om det är snö om tre veckor i Dalarna? Känns liksom inte som det vill ge upp här... hälsningar från Mora. Distanspass varannan dag beroende på hur mycket tid ni kan frigöra och sedan lite kortare pass i samma lugna tempo sista veckan skulle jag köra.
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 14:19Vi ska bara till Ludvika, även om de är snö i skogarna måste ju ändå vägarna gå att cykla på i södra Dalarna. Eller vet du hur det ser ut där?
Vi delar upp det på 6 dagar
Dag 1 Habo-Örebro 19 mil
Dag 2 vila
Dag 3 Örebro-Ludvika 15 mil
Dag 4 Ludvika-Ö
Vi ska bara till Ludvika, även om de är snö i skogarna måste ju ändå vägarna gå att cykla på i södra Dalarna. Eller vet du hur det ser ut där?
Vi delar upp det på 6 dagar
Dag 1 Habo-Örebro 19 mil
Dag 2 vila
Dag 3 Örebro-Ludvika 15 mil
Dag 4 Ludvika-Ö
Quote from Funbeat user on 30 March 2011, 18:066 dagar!!! Jag trodde ni skulle köra det i ett sträck! Well, många lata dagar med trevlig cykling är ju inte fel det heller.
6 dagar!!! Jag trodde ni skulle köra det i ett sträck! Well, många lata dagar med trevlig cykling är ju inte fel det heller.