Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonOm träningsupplägg och sånt
You need to log in to create posts and topics.

Det jag funderar på skulle jag kunna fråga i vilken grupp som helst men triathleter tränar mycket så här tror jag finns någon som har svar. Dessutom är mitt mål sprint och olympisk distans i triathlon i sommar. Tränar just nu ca 10-12 Tim per vecka. I gru

Skaderisken ökar!

Det beror ju vad man menar med återhämtad.
Det beror även på vad det är för typ av intervaller.

Ska du köra en bit över tröskeln är risken uppenbar att du inte riktigt kommer palla om du inte har hyggligt fräscha ben. Då får inte passet avsedd effekt.

Tack för snabba svar. Det är bara så svårt välja bort något, för var för sig är det bra pass. Det jag behöver utveckla allra mest är löpning. Distans är ju lättast att träna själv. Då behöver man ingen grupp. Intervallpassen mån och tors är så bra tror ju

Själv ser jag intervaller som det mest "riskabla" att träna i grupp. Riskabelt så tillvida att du riskerar att springa hårdare än planen, vilket får till följd att du dels tränar andra kvaliteer än vad som planen var och dels att du får längre återhämtnin

jag tror man klara mycket på en vecka, om man planera runt det.
min upplägg för IM nu genom april har jag

3 simpass
5 cykelpass
3 löppass
2 styrka

som ser ut så här.

måndag - 60-90min cykel trainer tröskel innan arbete

tisdag - 60min cykel intervall

Tack för svar, och jag håller med till viss del. Genom att springa med andra lär jag mej att springa fortare. Det är t.o.m så att jag skyller det på mina hundar att jag har ett för lågt grundtempo. Visst kan man jaga på för snabbt om man kör i grupp men v