Quote from Guest on 1 August 2012, 14:32Hej,
Är det någon som vet vilken omkrets man skall ange i cykeldator om man använder Continental Race king 2.2?
Hej,
Är det någon som vet vilken omkrets man skall ange i cykeldator om man använder Continental Race king 2.2?
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 14:42En Hultafors löser problemet.
En Hultafors löser problemet.
Quote from ellen olsson on 1 August 2012, 14:48Rulla och mät.
Rulla och mät.
Quote from Funbeat user on 1 August 2012, 17:13Jag har min cykeldator på 2040 mm med Race King 2.2 (26" ). Stämmer skapligt med GPS-klockan.
Jag har min cykeldator på 2040 mm med Race King 2.2 (26" ). Stämmer skapligt med GPS-klockan.
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 08:36För att få bästa noggrannhet:
* Pumpa däcket till det tryck du brukar använda
* Lägg ut ett måttband på marken/golvet och ställ cykeln med ventilen pekande rakt nedåt vid 0 cm
* Sätt dig på cykeln och rulla framåt tills framhjulet rullat ett varv, dvs til
För att få bästa noggrannhet:
* Pumpa däcket till det tryck du brukar använda
* Lägg ut ett måttband på marken/golvet och ställ cykeln med ventilen pekande rakt nedåt vid 0 cm
* Sätt dig på cykeln och rulla framåt tills framhjulet rullat ett varv, dvs til
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 12:11Det blir inte noggrant nok med bare 1 omgang.
Innhandle et 50 m stål måleband, godkjent for bruk i OL for måling av diskos kast.
Så sykles det 20 omganger , før det avleses i m.m. Derefter divideres tallet på 20.
En felmargin på 0,02 blir mange cm. på
Det blir inte noggrant nok med bare 1 omgang.
Innhandle et 50 m stål måleband, godkjent for bruk i OL for måling av diskos kast.
Så sykles det 20 omganger , før det avleses i m.m. Derefter divideres tallet på 20.
En felmargin på 0,02 blir mange cm. på
Quote from Bertil Nolheim on 2 August 2012, 13:39Desvärre måste man nog ta hänsyn till däckslitaget också. 🙂
Jag var lite förbryllad över att kadenssensorn i min edge 705 gav fel distans jämfört med min vanilga cykeldator (har alltid visat rätt förut). Det blev rätt igen med nya däck. Kan nog skilja u
Desvärre måste man nog ta hänsyn till däckslitaget också. 🙂
Jag var lite förbryllad över att kadenssensorn i min edge 705 gav fel distans jämfört med min vanilga cykeldator (har alltid visat rätt förut). Det blev rätt igen med nya däck. Kan nog skilja u
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 18:29Mät upp ett exakt avstånd eller nyttja något som redan finns. Sedan får man som sagt kalibrera sin dator lite då och då. Däckslitaget hade jag inte tänkt på men det gör ju en hel del! Själv kalibrerar jag på en taxameterkalibreringssträcka på 1 km för tax
Mät upp ett exakt avstånd eller nyttja något som redan finns. Sedan får man som sagt kalibrera sin dator lite då och då. Däckslitaget hade jag inte tänkt på men det gör ju en hel del! Själv kalibrerar jag på en taxameterkalibreringssträcka på 1 km för tax
Quote from Funbeat user on 2 August 2012, 20:48Jeg har intrykk av at taxi yrket inte innehar de mest / fleste ærlige individer i landet. Tror ikke det er en smart løsning å benytte calibrerings strekkan dems er en god ide. 🙂
Hva med å bruke klokken. : har syklet 2timer 35 minnutter i sone 3 og 4
Jeg har intrykk av at taxi yrket inte innehar de mest / fleste ærlige individer i landet. Tror ikke det er en smart løsning å benytte calibrerings strekkan dems er en god ide. 🙂
Hva med å bruke klokken. : har syklet 2timer 35 minnutter i sone 3 og 4