Quote from Guest on 18 May 2009, 08:40Hej!
Jag har gett upp mitt mål om att hitta en cykel i skapligt skick att ha den här sommaren, och bestämt mig för att åtgärda den befintliga igen.. Kassett och kedjebyte och översyn av växlar etc. är väl en sak, men jag har lite funderingar hur jag enkl
Hej!
Jag har gett upp mitt mål om att hitta en cykel i skapligt skick att ha den här sommaren, och bestämt mig för att åtgärda den befintliga igen.. Kassett och kedjebyte och översyn av växlar etc. är väl en sak, men jag har lite funderingar hur jag enkl
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 08:50Jag skulle lämnat in den till en lackeringsfirma för blästring och professionell sprutlackering.
Jag skulle lämnat in den till en lackeringsfirma för blästring och professionell sprutlackering.
Quote from ellen olsson on 18 May 2009, 09:14Jag skulle ha gjort på samma sätt som Tobias.
Jag skulle ha gjort på samma sätt som Tobias.
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 09:35Definitivt blästra i alla fall. Jag slipade ner min gamla ram, och det finns många skrymslen som är svåra att komma åt...
Jag lackade sedan med biltema fälgfärg, och resultatet blev i mitt tycke bra, men jag ville också "bara" ha en simpel svart cykel...
Definitivt blästra i alla fall. Jag slipade ner min gamla ram, och det finns många skrymslen som är svåra att komma åt...
Jag lackade sedan med biltema fälgfärg, och resultatet blev i mitt tycke bra, men jag ville också "bara" ha en simpel svart cykel...
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 20:34Har gjort vid ett antal ramar och detta är mina erfarenheter:
Sprayfärg på burk tarvar i princip alltid klarlack för att bli tät. Har sessutom inga bra efarenheter av sprayfärg alls. Händer att den smiter. Och det går åt rätt mycket kvalitetsfärg (4-6 bu
Har gjort vid ett antal ramar och detta är mina erfarenheter:
Sprayfärg på burk tarvar i princip alltid klarlack för att bli tät. Har sessutom inga bra efarenheter av sprayfärg alls. Händer att den smiter. Och det går åt rätt mycket kvalitetsfärg (4-6 bu
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 20:38Länk till stripper:
http://www.bildelar.nu/h_artikel_detaljerat.asp?Artikelnr=CR1100&Niva=08/03&Varugrupp=08/03
Länk till stripper:
http://www.bildelar.nu/h_artikel_detaljerat.asp?Artikelnr=CR1100&Niva=08/03&Varugrupp=08/03
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:06jag säger bara en sak och jag jobbar på lackfirma! pulverlack! det är billigt och tål stryk sp gå till närmaste industrilackverkstad så hjälper dom dig
jag säger bara en sak och jag jobbar på lackfirma! pulverlack! det är billigt och tål stryk sp gå till närmaste industrilackverkstad så hjälper dom dig
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:43Väldigt sugen på att bara spraya över det som går och hoppas på att det duger sommaren ut...
Tommie: ca vad skulle det gå på , tror du? Och jag måste fortfarande blästra/slipa ner den gamla färgen innan, antar jag?
Väldigt sugen på att bara spraya över det som går och hoppas på att det duger sommaren ut...
Tommie: ca vad skulle det gå på , tror du? Och jag måste fortfarande blästra/slipa ner den gamla färgen innan, antar jag?
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:02Ska du bara ha hojen över sommaren så låter det som en fullgod lackering kostar många kronor per mil. Maskera det som inte ska lackas och på färgen bara. Kisa sen ordentligt när du tittar på hojen så ser det bra ut 😉
Ska du bara ha hojen över sommaren så låter det som en fullgod lackering kostar många kronor per mil. Maskera det som inte ska lackas och på färgen bara. Kisa sen ordentligt när du tittar på hojen så ser det bra ut 😉
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 23:21Eller en ny ram, skiljer nog inte mycket i pris jmf med att låta lackerare måla om den gamla.
Exempelvis denna, om den passar i storlek.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24249
Eller en ny ram, skiljer nog inte mycket i pris jmf med att låta lackerare måla om den gamla.
Exempelvis denna, om den passar i storlek.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=24249