Quote from Guest on 21 May 2007, 20:16Jag lade in en egen träningsrunda och var mkt noga med att få den till exakt 5 kilometer. När jag lagt in den och titta på den i "Mina träningsrundor" var avståndet dock bara 4 kilometer?!? Vilket ska man gå efter - och varför visas dom såååå annorlunda?
Jag lade in en egen träningsrunda och var mkt noga med att få den till exakt 5 kilometer. När jag lagt in den och titta på den i "Mina träningsrundor" var avståndet dock bara 4 kilometer?!? Vilket ska man gå efter - och varför visas dom såååå annorlunda?
Quote from Funbeat user on 21 May 2007, 20:26Upptäckte precis samma fenomen med mina rundor! 🙁
Upptäckte precis samma fenomen med mina rundor! 🙁
Quote from Inger Gustås on 21 May 2007, 23:03Jag vet inte, men jag antar att den avrundar genom att ta bort decimalerna. Jag la exempelvis in en snabbdistanssträcka på 2 km, 1.97 för att vara exakt och då visas den som 1 km i mina rundor.
Jag vet inte, men jag antar att den avrundar genom att ta bort decimalerna. Jag la exempelvis in en snabbdistanssträcka på 2 km, 1.97 för att vara exakt och då visas den som 1 km i mina rundor.
Quote from Bjarne Lewin on 22 May 2007, 06:32Jag ser nu att min 1,9 kilometers runda också bli 1 kilometer i "Mina rundor", detta är verkligen jätteirriterande som nybörjare (igen) på att springa är verkligen vartenda hundrade meter jätteviktiga!
Jag ser nu att min 1,9 kilometers runda också bli 1 kilometer i "Mina rundor", detta är verkligen jätteirriterande som nybörjare (igen) på att springa är verkligen vartenda hundrade meter jätteviktiga!
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 08:08Jag har också upptäckt avrundningen. Jag la in den uppmätta längden sist när jag döpte rundan - t.ex "Runt IP - 5 km" - så kan jag hålla reda på den exakta längden på de olika rundorna. 🙂
Jag har också upptäckt avrundningen. Jag la in den uppmätta längden sist när jag döpte rundan - t.ex "Runt IP - 5 km" - så kan jag hålla reda på den exakta längden på de olika rundorna. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 May 2007, 08:46Aha, där har vi förklaringen. Huvudsaken man vet orsaken, jag har också döpt mina rundor med distansen med i rubriken, Södermalm 10 km exempelvis.
Aha, där har vi förklaringen. Huvudsaken man vet orsaken, jag har också döpt mina rundor med distansen med i rubriken, Södermalm 10 km exempelvis.
Quote from Funbeat user on 23 May 2007, 09:33Det vore mycket bättre om vikten avrundades nedåt 🙂
Det vore mycket bättre om vikten avrundades nedåt 🙂
Quote from Funbeat user on 23 May 2007, 22:00Och distansen för löprundan uppåt. 😀
Och distansen för löprundan uppåt. 😀
Quote from Funbeat user on 24 May 2007, 09:34Jag ritade upp en runda som jag mätt tidigare till 6 km men denna gång stog det att den är 12 km! Inte ens hela ön som jag springer på är så lång runt.
Jag ritade upp en runda som jag mätt tidigare till 6 km men denna gång stog det att den är 12 km! Inte ens hela ön som jag springer på är så lång runt.
Quote from Inger Gustås on 24 May 2007, 09:45Startpunkten har inte råkat hamna lite fel då? Några gånger har jag lyckats med det utan att det märkts och är man bara noga med att klicka en massa ggr på "radera senaste punkten" och sedan börjar om så blir det rätt.
Startpunkten har inte råkat hamna lite fel då? Några gånger har jag lyckats med det utan att det märkts och är man bara noga med att klicka en massa ggr på "radera senaste punkten" och sedan börjar om så blir det rätt.