Quote from Guest on 13 April 2013, 12:04Ska cykla Vättern i år och behöver inhandla belysning till racern.
Cyklar aldrig i mörker annars och kommer inte göra senare så jag behöver en enkel lampa enbart till denna tävling (och kanske någon mer gång ifall jag får mersmak) så lampor runt 500/1000
Ska cykla Vättern i år och behöver inhandla belysning till racern.
Cyklar aldrig i mörker annars och kommer inte göra senare så jag behöver en enkel lampa enbart till denna tävling (och kanske någon mer gång ifall jag får mersmak) så lampor runt 500/1000
Quote from Funbeat user on 13 April 2013, 12:14Alternativ 2 räcker gott för att synas och lysa upp tillräckligt för att undvika stora hål och liknande.. Har kört med den som pendlarlampa ett par år utan problem. Syns även lite från sidan och inte bara exakt rakt framifrån. Baklampan som den såldes i p
Alternativ 2 räcker gott för att synas och lysa upp tillräckligt för att undvika stora hål och liknande.. Har kört med den som pendlarlampa ett par år utan problem. Syns även lite från sidan och inte bara exakt rakt framifrån. Baklampan som den såldes i p
Quote from Camilla Höög on 13 April 2013, 19:23Alternativ A är inte lagligt (förutom som baklampa) och vid kontroll när du kör in i startfållan så ska de stoppa cyklister med såna lampor. Om de gör det är en annan sak, men jag hade inte chansat på det.
Välj alternativ B. Bra billigt alternativ som är
Alternativ A är inte lagligt (förutom som baklampa) och vid kontroll när du kör in i startfållan så ska de stoppa cyklister med såna lampor. Om de gör det är en annan sak, men jag hade inte chansat på det.
Välj alternativ B. Bra billigt alternativ som är
Quote from Berit Bengtson on 13 April 2013, 21:11Även jag röstar på
Alternativ BMen jag rekommenderar en annan lampa, vinnaren i Råd & Röns lamptest i höstas:
Sigma LightsterLäs testet här:
http://www.radron.se/cykellampor---happymtborg/
Även Cat Eye HL-EL135 är med samma test, men det är enkelt att
Även jag röstar på
Alternativ B
Men jag rekommenderar en annan lampa, vinnaren i Råd & Röns lamptest i höstas:
Sigma Lightster
Läs testet här:
http://www.radron.se/cykellampor---happymtborg/
Även Cat Eye HL-EL135 är med samma test, men det är enkelt att
Quote from Funbeat user on 13 April 2013, 22:52Lavalampa är coolt annars:)
Lavalampa är coolt annars:)
Quote from Funbeat user on 13 April 2013, 23:34Ja, kan vara bra om du behöver hålla på med vulkan-isering mitt i natten.
Ja, kan vara bra om du behöver hålla på med vulkan-isering mitt i natten.
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 09:52Har själv inte cyklat Vättern om natten, alltid kört efter soluppgång, men vad jag fått höra från några som cyklat om natten så är det inte jättekul att cykla själv bland backar och vägar när det är mörkt, man är själv så ingen annan belysning som lyser u
Har själv inte cyklat Vättern om natten, alltid kört efter soluppgång, men vad jag fått höra från några som cyklat om natten så är det inte jättekul att cykla själv bland backar och vägar när det är mörkt, man är själv så ingen annan belysning som lyser u
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 10:15Cyklade VR en natt (o några dag-lopp). Förutom att mörker o regn är trist, tyckte jag att tappade pumpar o flaskor var ett problem att se i mörker o klunga.
Cyklade VR en natt (o några dag-lopp). Förutom att mörker o regn är trist, tyckte jag att tappade pumpar o flaskor var ett problem att se i mörker o klunga.
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 15:02Har nu kört 3 nattkörningar på Vättern.
Första gången runt pölen körde jag med en 200-kronorslampa och svor hela rundan. Man ser inte tillräckligt för att våga koppla av och njuta av körningen. Andra gången kompletterade jag med ytterligare en lampa i sa
Har nu kört 3 nattkörningar på Vättern.
Första gången runt pölen körde jag med en 200-kronorslampa och svor hela rundan. Man ser inte tillräckligt för att våga koppla av och njuta av körningen. Andra gången kompletterade jag med ytterligare en lampa i sa
Quote from Funbeat user on 15 April 2013, 15:24http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/tillbehor/127808/revolution-head-stream-130lum-f11?SelectedProductUUID=iJrCROioz6wAAAEwxWwR6ABF
En billig men riktigt bra pannlampa! Jag har använt min i flera år. För cykling i mörker, skidåkning, nattseglingar, n
En billig men riktigt bra pannlampa! Jag har använt min i flera år. För cykling i mörker, skidåkning, nattseglingar, n