Quote from Guest on 5 February 2011, 12:53Tänkte visa er mitt pass idag, som var trappträning men som jag under uppvärmningen noterade en puls på 231 slag/minut. Mitt pulsband satt dessutom lite löst under uppvärmning, kan detta ha gett upphov till nåt slags dubbelmätning? eller har jag sprungit
Tänkte visa er mitt pass idag, som var trappträning men som jag under uppvärmningen noterade en puls på 231 slag/minut. Mitt pulsband satt dessutom lite löst under uppvärmning, kan detta ha gett upphov till nåt slags dubbelmätning? eller har jag sprungit
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 13:03Det blir lätt så när sensorerna inte har bra kontakt med kroppen.
Fukta sensorerna - brukar vara rådet.
Det blir lätt så när sensorerna inte har bra kontakt med kroppen.
Fukta sensorerna - brukar vara rådet.
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 13:40Hej Karin
Jag har en 305:a och får ibland samma fenomen numera - att pulsen skenar en stund i början. Det inträffar under uppvärmningen för mig precis som för dig så jag har valt att bortse från det eftersom jag upplever "normal funktion" resten av passe
Hej Karin
Jag har en 305:a och får ibland samma fenomen numera - att pulsen skenar en stund i början. Det inträffar under uppvärmningen för mig precis som för dig så jag har valt att bortse från det eftersom jag upplever "normal funktion" resten av passe
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 13:44Jag tror helt enkelt att det berodde på att pulsbandet satt för löst! Det är min slutsats! Även om man kan tycka att den borde tappa pulsslag då men... jag hade nämligen blött bandet väldigt ordentligt och efter jag spänt det försvann ju fenomenet.
Jag h
Jag tror helt enkelt att det berodde på att pulsbandet satt för löst! Det är min slutsats! Även om man kan tycka att den borde tappa pulsslag då men... jag hade nämligen blött bandet väldigt ordentligt och efter jag spänt det försvann ju fenomenet.
Jag h
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 19:24Världen är inte så stor ibland. Jag bor ju i Göteborg men jobbar i Umeå. Men i Göteborg känner jag mig hemma så där hittar jag trappor.
Tack för inspirationen - jag skall definitivt testa trapp-intervaller. Låter kul. Har det något speciellt syfte föruto
Världen är inte så stor ibland. Jag bor ju i Göteborg men jobbar i Umeå. Men i Göteborg känner jag mig hemma så där hittar jag trappor.
Tack för inspirationen - jag skall definitivt testa trapp-intervaller. Låter kul. Har det något speciellt syfte föruto
Quote from Funbeat user on 5 February 2011, 22:42jo jag har ju för mig det 🙂 lite omvända världen!
nej, det var mest för benträningen, som ett substitut till backe tänkte jag (helst eftersom jag går i den där trappen två gånger om dagen så tänkte jag att jag verkligen skulle erövra den rejält!) Kollad
jo jag har ju för mig det 🙂 lite omvända världen!
nej, det var mest för benträningen, som ett substitut till backe tänkte jag (helst eftersom jag går i den där trappen två gånger om dagen så tänkte jag att jag verkligen skulle erövra den rejält!) Kollad
Quote from Funbeat user on 6 February 2011, 13:24Tack Karin & lycka till udner våren med både studier & träning!
Tack Karin & lycka till udner våren med både studier & träning!
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 20:47Jag fortsätter på den här tråden....
Jag har samma problem med min 310, super hög puls.
De sista gångerna har pulsen legat över 200 nästan hela tiden. jag har fuktat, jag har blött ner det, jag har använt Blå Gel, jag har spänt de jättehårt. Utan resultat
Jag fortsätter på den här tråden....
Jag har samma problem med min 310, super hög puls.
De sista gångerna har pulsen legat över 200 nästan hela tiden. jag har fuktat, jag har blött ner det, jag har använt Blå Gel, jag har spänt de jättehårt. Utan resultat
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 21:23Om klockan är hyfsat ny kan du ta kontakt med Garmin och sannolikt få ett nytt band. Det verkar vara problem med pulsband av den typen som man knäpper fast båda ändarna i sensorn. Det blir lätt glapp mellan knapparna och elektroderna.
Nyare band har en
Om klockan är hyfsat ny kan du ta kontakt med Garmin och sannolikt få ett nytt band. Det verkar vara problem med pulsband av den typen som man knäpper fast båda ändarna i sensorn. Det blir lätt glapp mellan knapparna och elektroderna.
Nyare band har en
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 22:37tack, de ska jag göra, klockan är ca 1,5 år.
tack, de ska jag göra, klockan är ca 1,5 år.