Quote from Guest on 22 July 2010, 08:08Efter en tid med bara löpträning så fick grannen in mig på racer, kul att komma längre runt Västerås på småvägar.
Köpte mig en instegs hoj och började cykla med ett snitt på 27km/h.Men problemen kom direkt, biceps femoris som fäster i skenbenet ligger o
Efter en tid med bara löpträning så fick grannen in mig på racer, kul att komma längre runt Västerås på småvägar.
Köpte mig en instegs hoj och började cykla med ett snitt på 27km/h.
Men problemen kom direkt, biceps femoris som fäster i skenbenet ligger o
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 08:18Har du fått cykeln inställd av någon kunnig, samma med klossarna?
Har du fått cykeln inställd av någon kunnig, samma med klossarna?
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 15:09Lite snabbt när jag beställde cykeln, men en tid är nu inbokad. Förhoppningsvis ett skit fel.
Lite snabbt när jag beställde cykeln, men en tid är nu inbokad. Förhoppningsvis ett skit fel.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 15:18Hoppas det. Viktigt att köra lätt i början, alltså lätta växlar o hög frekvens. En del muskler o ligament som ska anpassa sig
Hoppas det. Viktigt att köra lätt i början, alltså lätta växlar o hög frekvens. En del muskler o ligament som ska anpassa sig
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 20:58Sådär, ca 2 cm för hög sadel. Får även kolla fotens vinkling, pronerar mycket på vänster fot varvid kraften överförs till utsidan av knä leden.
Får intala mig själv att ta det lugnt i början, vilket är svårt då jag gärna överför löpningen till cykel.
de
Sådär, ca 2 cm för hög sadel. Får även kolla fotens vinkling, pronerar mycket på vänster fot varvid kraften överförs till utsidan av knä leden.
Får intala mig själv att ta det lugnt i början, vilket är svårt då jag gärna överför löpningen till cykel.
de
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 22:49Lugnt och lätt på lätta växlar. 2 cm är ganska mycket fel det.
Lugnt och lätt på lätta växlar. 2 cm är ganska mycket fel det.
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 17:35Lungt och lätt, håller med och testa styrketräning för vadmusklerna tex: stående tå häv 4 x 15 - 25 st. Viktigt med rätt inställd sadelhöjd mm. göm inte att stretcha efteråt för att de musklerna en chans att töjas ut samt stimulera tillväxt.
Lycka till.
Lungt och lätt, håller med och testa styrketräning för vadmusklerna tex: stående tå häv 4 x 15 - 25 st. Viktigt med rätt inställd sadelhöjd mm. göm inte att stretcha efteråt för att de musklerna en chans att töjas ut samt stimulera tillväxt.
Lycka till.