Quote from Guest on 6 September 2007, 12:15Är det någon mer som har eller har haft problem med senorna på baksidan av knäna vid landsvägscykling? Det börjar kännas efter en stunds cykling o min naprapat sa att de var inflammerade. Jag började cykla i våras, så det kanske kan bero på fel teknik ell
Är det någon mer som har eller har haft problem med senorna på baksidan av knäna vid landsvägscykling? Det börjar kännas efter en stunds cykling o min naprapat sa att de var inflammerade. Jag började cykla i våras, så det kanske kan bero på fel teknik ell
Quote from Emma Sjöberg on 6 September 2007, 12:25Det första jag tänker på är om du översträcker benet?
Kanske sänka sadeln lite??
Det första jag tänker på är om du översträcker benet?
Kanske sänka sadeln lite??
Quote from Fredrik Olsson on 6 September 2007, 13:31Jag fick samma problem när jag var ute o trampade lite när det var ganska kyligt. Ont som f*n i senorna bakom knät. Kan det vara liknande situation för dig? Har nu börjat använda knävärmare vid lägre temperturer.
Jag fick samma problem när jag var ute o trampade lite när det var ganska kyligt. Ont som f*n i senorna bakom knät. Kan det vara liknande situation för dig? Har nu börjat använda knävärmare vid lägre temperturer.
Quote from Funbeat user on 6 September 2007, 20:35Hej.
Har haft samma problem med mitt västerknä, på ovansidan upp till vänster. Och fick då rådet att höja sadeln något lite. Och sagt och gjort. Höjde ca 4-5 mm och det försvann direkt:-) Men säg den lyckan som vara för evigt, då fick jag i stället ont i
Hej.
Har haft samma problem med mitt västerknä, på ovansidan upp till vänster. Och fick då rådet att höja sadeln något lite. Och sagt och gjort. Höjde ca 4-5 mm och det försvann direkt:-) Men säg den lyckan som vara för evigt, då fick jag i stället ont i
Quote from Funbeat user on 6 September 2007, 21:03Kan vara flera orsaker med andra ord. Jag sitter med relativt böjda ben, så jag tror inte att jag översträcker, däremot kanske jag ska prova att höja sadeln. Frusen är jag också o brukar därför ofta ha långa cykelbyxor, men knävärmare kanske är extra skön
Kan vara flera orsaker med andra ord. Jag sitter med relativt böjda ben, så jag tror inte att jag översträcker, däremot kanske jag ska prova att höja sadeln. Frusen är jag också o brukar därför ofta ha långa cykelbyxor, men knävärmare kanske är extra skön
Quote from Funbeat user on 6 September 2007, 21:50Hej.
Svårt att förklara. Dom bör/ska sitta så att pedalaxeln kommer mitt under/i skarven mellan foten och tårna, inre leden, om det var handen något framför knogarna, om du förstår vad jag menar. Kan nog inte förklara på ett sämre sätt än så.
P.
Hej.
Svårt att förklara. Dom bör/ska sitta så att pedalaxeln kommer mitt under/i skarven mellan foten och tårna, inre leden, om det var handen något framför knogarna, om du förstår vad jag menar. Kan nog inte förklara på ett sämre sätt än så.
P.
Quote from Funbeat user on 6 September 2007, 22:08Finns olika skolor om var klossen bör vara placerad.
Dock skall det vara lika om man inte har fysiska skillnader mer än höger/vänter fötter.Tempo= längre bak
Spurtare= längre framGäller även invinkling av knäna mot ramen.
Finns olika skolor om var klossen bör vara placerad.
Dock skall det vara lika om man inte har fysiska skillnader mer än höger/vänter fötter.
Tempo= längre bak
Spurtare= längre fram
Gäller även invinkling av knäna mot ramen.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 September 2007, 08:54För hög sadel = ont på baksida knät
För låg sadel = ont på framsida knät
För hög sadel = ont på baksida knät
För låg sadel = ont på framsida knät
Quote from Funbeat user on 7 September 2007, 20:28Hej.
Du skrev "Frusen är jag också o brukar därför ofta ha långa cykelbyxor, men knävärmare kanske är extra skönt."
Och då tycker jag att du ska prova med knävärmare i stället för hellånga, det är en stor skillnad mellan dessa. Hellånga kan bli lite för
Hej.
Du skrev "Frusen är jag också o brukar därför ofta ha långa cykelbyxor, men knävärmare kanske är extra skönt."
Och då tycker jag att du ska prova med knävärmare i stället för hellånga, det är en stor skillnad mellan dessa. Hellånga kan bli lite för