Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hmmm. Efter de två senaste simpassen har ag fått ont på insidan av armbågen vid frisim. Det gör ont precis efter handisättningen när jag påbörjar armtaget.
Ömmar några timmar efter passen när jag håller armen i en viss vinkel.
Överansträngning, eller har

Kanske har du fått en "golfarmbåge"? Det gör då ont vid senfästet på inre "knölen", vid armbågen. Prova att massera där för att känna om det gör ont. Om man har ont i den yttre armbågsknölen brukar det kallas för "tennisarmbåge".

Se vidare: http://www.s

Tack för tipset. Jag ska vara uppmärksam på hur det känns i armbågen framöver. Börjar nog med lite vila och ser om problemet återkommer. Om det gör det så ska jag prova att köra enligt länken.

Om det har kommit helt plötslig skulle jag fundera på allt som händer utan för bassängen.
Har du ändrats något på arbete hemma?

Min gammal och nygamla axel skada kan kopplas till mina tre flickor. Jag bära de för mycket som bebis.

En infektion i min ar

Peter, när jag simmade som mest i mina tonår hade jag en hel termin med ond armbåge. Jag kunde simma, men begränsat och med smärta. Tyvärr var detta också en "mellan-termin" där jag inte hade samma idrottsvetande runt mig som före och efter. Tog en jäkla

Körde ovanligt mycket ryggsim i tisdags. Öm i armbågen på kvällen. Simmade i onsdags och fick ont efter ca 800m (dock utan att simma ryggsim). Simmade idag igen. Problemen fanns inte kvar.

Är nu ganska säker på att det har med mitt ryggsim att göra. Det

om jag drag i linor få jag också ont i armbåge 😉

Precis den beskrivna "golfarmbågen" brukar jag få känning av vid riktiga långpass men aldrig vid vanlig träning (som de få gånger jag simmar 10.000 meter - jag simmar vanligtvis bara kring 3.000 meter). Har även känt av båda gångerna jag åkt Öppet Spår.

Golf- och tennisarmbåge beror på (långvarig) överansträngning.

I mitt fall utlöstes det av för mycket cykling, simning (med mycket crawl) och dessutom styrketräning (armhävning/chins). Allt detta blev för mycket för mina armbågar. Som inte det var nog, r

Jag fick ont i armbågen (höger) när jag spikade upp ny fasad på garaget.

Körde 2000m arm idag. Fick en antydan till ont på sista hundringen igen, så överansträngning ligger nära till hands. Dock ingen smärta efter passet på det sättet jag fick efter rygg

12