Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringOrientering i Portugal
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har vunnit en träningsresa till Portugal (Monte Gordo) med Springtime. I infon står det att det finns möjlighet till orientering där nere. Skall finnas karta och kontroller utsatta.

Någon som varit där och provat? Fungerar det bra. Finns det fler kar

Oooohhhh Grattis! 😀

Vad avundsjuk jag blir på dig!

Kan inget om Portugal. Har aldrig orienterat där. Lycka till!

Jag har inte varit där för att orientera. Som överallt nere på kontinenten så är förmodligen tillgången till skogsmark begränsad pga markägarförhållanden etc. Men träningslägret som sådant brukar få oerhört positiva recensioner så det blir säkert kanonbra

Det finns en karta direkt vid hotellet: http://folk.ntnu.no/oysteios/kart/2008/var/pages/2008.02.05%20POM-4%20Middle%20Vila%20Real%20SA%20Portugal.htm
Det har varit 4-dagars tävlingar POM 2008 i Faro i mars i år, en av etapperna gick just på kartan i Mont

Tack för grattisen...

Hmm jag vet Sara, tänkte nog göra lite annat också. Bara nyfiken på möjligheterna, det står inte så mycket om orienteringen på deras hemsida.

Eva, vet du om det är OK att gå ut och springa i dessa andra områden eller måste man
ha t

Jag har aldrigt upplevt några problem med att springa i skogen i Portugal.

OK, då är det väl bara till att skriva ut lite kartprover....
Skall bli intressant.

Jag har varit i Portugal (Monte Gordo) med Springtime 2005 och 2006. De åren så fanns det fasta kontroller i skogen intill hotellet. Kartor fick man av Springtime och det var mer som ett naturpass, som man kunde göra när det passade en själv bäst. Inget t

Ah, någon som varit där!

Naturpasset. Antar att det är blandat både lättare och lite svårare kontroller då.

Tyckte du att det var värt att ta med OL-saker för att springa där, eller gav det inte så mycket?

Har du några andra tips, vad som var mindre b

Jag har varit på Springtimes träningsläger två gånger och räknar med att åka i vår igen. Ca 30 Naturpasskontroller brukar sitta i skogsområdet i närheten av hotellet (det är egentligen två skogsområden åtskillda av en större väg). Dessa kontroller är av v

12