Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOT Hur anmäla 200 pers till VR mh …
You need to log in to create posts and topics.

Har redan ställt denna fråga i gruppen Vätternrundan men inte fått nåt svar som löser problemet, däremot flera glada tillrop.

Ett delikat problem har dykt upp, hade nog trott att VR var lite mer alerta med gruppanmälningar än vad som visat sig vara falle

Hej

Det går säkert att lösa med lite vbscript och/eller vba.

Det enklaste är nog att köpa t.ex

http://www.iopus.com/imacros/
Finns 30 dagars trial vilket borde räcka...

Jag har inte testat detta men det borde fungera utmärkt.
Alternativtet som jag ser det är att skriva en VBA-snurra som gör detta.

Hade jag haft

Intressant tips ang iMacros, har haft det tidigare och funderade just på om det skulle kunna funka. Man kan ju använda Excel för att skapa alla de makron som behövs.

oavsett om de gör det för hand så låter ju ändå 150 kr/person oanständigt mycket, om de inte skriver vääääääldigt långsamt 😉

Förra året gjorde vi en gruppanmälan och vi gjorde helt enkelt så att alla fick gå in och anmäla sig själv och uppge gruppnumret. Snabbt, enkelt och utan extrakostnader.

Raymond, vi gör enligt Anders upplägg här ovan. Funkar finfint!! 🙂

Får fundera på hur vi gör nästa år, detta år har jag målat in mig i ett hörn genom att få alla att skicka pengarna direkt till klubben.

Talade med Gisela på kansliet om detta, de har ett gammalt anmälningssystem och verkar inte ha nån större lust att vid

Tack för tips och glada tillrop! Det verkar som om iMacros (som är gratis) löser problemet. Genom att låta Excel skapa texten till makrot kan man fylla i rätt text i resp fält genom några få knapptryckningar. Nu ska det bara göras också! Lite skakigt, det