Quote from Guest on 5 October 2009, 18:22Har redan ställt denna fråga i gruppen Vätternrundan men inte fått nåt svar som löser problemet, däremot flera glada tillrop.
Ett delikat problem har dykt upp, hade nog trott att VR var lite mer alerta med gruppanmälningar än vad som visat sig vara falle
Har redan ställt denna fråga i gruppen Vätternrundan men inte fått nåt svar som löser problemet, däremot flera glada tillrop.
Ett delikat problem har dykt upp, hade nog trott att VR var lite mer alerta med gruppanmälningar än vad som visat sig vara falle
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 18:32Hej
Det går säkert att lösa med lite vbscript och/eller vba.
Hej
Det går säkert att lösa med lite vbscript och/eller vba.
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 20:38Det enklaste är nog att köpa t.ex
http://www.iopus.com/imacros/
Finns 30 dagars trial vilket borde räcka...Jag har inte testat detta men det borde fungera utmärkt.
Alternativtet som jag ser det är att skriva en VBA-snurra som gör detta.Hade jag haft
Det enklaste är nog att köpa t.ex
http://www.iopus.com/imacros/
Finns 30 dagars trial vilket borde räcka...
Jag har inte testat detta men det borde fungera utmärkt.
Alternativtet som jag ser det är att skriva en VBA-snurra som gör detta.
Hade jag haft
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 21:55Intressant tips ang iMacros, har haft det tidigare och funderade just på om det skulle kunna funka. Man kan ju använda Excel för att skapa alla de makron som behövs.
Intressant tips ang iMacros, har haft det tidigare och funderade just på om det skulle kunna funka. Man kan ju använda Excel för att skapa alla de makron som behövs.
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 22:17oavsett om de gör det för hand så låter ju ändå 150 kr/person oanständigt mycket, om de inte skriver vääääääldigt långsamt 😉
oavsett om de gör det för hand så låter ju ändå 150 kr/person oanständigt mycket, om de inte skriver vääääääldigt långsamt 😉
Quote from Camilla Höög on 5 October 2009, 23:12Förra året gjorde vi en gruppanmälan och vi gjorde helt enkelt så att alla fick gå in och anmäla sig själv och uppge gruppnumret. Snabbt, enkelt och utan extrakostnader.
Förra året gjorde vi en gruppanmälan och vi gjorde helt enkelt så att alla fick gå in och anmäla sig själv och uppge gruppnumret. Snabbt, enkelt och utan extrakostnader.
Quote from Nils Hylander on 6 October 2009, 18:31Raymond, vi gör enligt Anders upplägg här ovan. Funkar finfint!! 🙂
Raymond, vi gör enligt Anders upplägg här ovan. Funkar finfint!! 🙂
Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 19:32Får fundera på hur vi gör nästa år, detta år har jag målat in mig i ett hörn genom att få alla att skicka pengarna direkt till klubben.
Talade med Gisela på kansliet om detta, de har ett gammalt anmälningssystem och verkar inte ha nån större lust att vid
Får fundera på hur vi gör nästa år, detta år har jag målat in mig i ett hörn genom att få alla att skicka pengarna direkt till klubben.
Talade med Gisela på kansliet om detta, de har ett gammalt anmälningssystem och verkar inte ha nån större lust att vid
Quote from Funbeat user on 7 October 2009, 09:17Tack för tips och glada tillrop! Det verkar som om iMacros (som är gratis) löser problemet. Genom att låta Excel skapa texten till makrot kan man fylla i rätt text i resp fält genom några få knapptryckningar. Nu ska det bara göras också! Lite skakigt, det
Tack för tips och glada tillrop! Det verkar som om iMacros (som är gratis) löser problemet. Genom att låta Excel skapa texten till makrot kan man fylla i rätt text i resp fält genom några få knapptryckningar. Nu ska det bara göras också! Lite skakigt, det