Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelOtränad inför Halvvättern
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade tänkt att träna mer cykel efter Stockholm Marathon, men har haft en knäskadan, så det blev inte så mycket cykling, endast 25mil. (Cyklade 45mil inför tjejvättern förra året)

Går det att fixa 150km? Hur ska jag disponera loppet?

Funkar gör det säkert, hade en kompis som cyklade på en standardhoj från Biltema förra året helt otränad. Ont fick han väl lite här och där.
Ta det lugnt lugnt lugnt åtminstone första halvan så du ser hur kroppen tar det. Ät o drick ordentligt, stanna vid

Om du sprang en mara för två veckor sen är du ju knappast helt otränad, och cyklade du dessutom tjejvättern förra året så har du ju ändå viss cykelvana och vet på ett ungefär vad du kan vänta dig i form av ömma/bortdomnade kroppsdelar. Jag tror absolut in

Jag hade en tidig startgrupp och eftersom jag cyklade så långsamt, så fanns det ingen grupp att cykla med. Hängde med klungorna i nån minute innan jag var tvungen att släppa. Det blev solo i mer eller mindre 15mil. En fin tur blev det, och betydligt mindr

Grattis! Bra att köra 15 mil själv, jag körde 10 mil med ett mentalt gummiband till en mer van cyklist.