Quote from Guest on 20 June 2012, 17:25Om tempen i vattnet bara stiger lite så ska jag göra min första simtävling snart. Finns det några speciella förhållningsregler att beakta? Tex vid löptävlingar ska man hålla sig till höger om man inte orkar springa så fort och all "omkörning" ska ske väns
Om tempen i vattnet bara stiger lite så ska jag göra min första simtävling snart. Finns det några speciella förhållningsregler att beakta? Tex vid löptävlingar ska man hålla sig till höger om man inte orkar springa så fort och all "omkörning" ska ske väns
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 17:35Nej simma så rak du kan bara.
Nej simma så rak du kan bara.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 22:41Det brukar vara säkerhetsgenomgång ~15 min före start, kom inte i siste minuten.
Om du inte vet att du är bland de snabbaste, stå inte längs fram - du kommer att bli översimmad.
Inga smycken eller vassa naglar som kan skada medtävlare eller (viktigast)
Det brukar vara säkerhetsgenomgång ~15 min före start, kom inte i siste minuten.
Om du inte vet att du är bland de snabbaste, stå inte längs fram - du kommer att bli översimmad.
Inga smycken eller vassa naglar som kan skada medtävlare eller (viktigast)
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 08:56Ha simglasögonen under badmössan så blir det svårare för folk att av misstag råka dra dem av dig. 😉
Man kan också ha två badmössor, sin egen och så tävlingens. Den varianten kör jag på.
Ha simglasögonen under badmössan så blir det svårare för folk att av misstag råka dra dem av dig. 😉
Man kan också ha två badmössor, sin egen och så tävlingens. Den varianten kör jag på.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 09:53Vad har Luleå för min temp för att genomföra loppet?
Vad har Luleå för min temp för att genomföra loppet?
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 11:26Extra simglasögon runt halsen har jag hört talas om, men det är kanske överkurs (om man inte som jag är rädd för att tappa linserna i vattnet?)
Extra simglasögon runt halsen har jag hört talas om, men det är kanske överkurs (om man inte som jag är rädd för att tappa linserna i vattnet?)