Quote from Guest on 24 August 2011, 13:36Jag vet att grunden för att öka sin kapacitet distans och tidsmässigt är att träna serier och inte hålla på och mala långdistanser (syftar då på träning för t.ex. Vansbro eller triathlon). Men, serierna är ju uppbyggda för "bassäng", eller? Jag menar, vi
Jag vet att grunden för att öka sin kapacitet distans och tidsmässigt är att träna serier och inte hålla på och mala långdistanser (syftar då på träning för t.ex. Vansbro eller triathlon). Men, serierna är ju uppbyggda för "bassäng", eller? Jag menar, vi
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 13:46Enbart distanspass.
Enbart distanspass.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:20Tack för svar.
Ryan, hur gör du med tidtagning i OW? Har du klocka på armen? Kör du starttider efter tidur eller bara efter känsla, att det är dags starta nästa sträcka?
Tack för svar.
Ryan, hur gör du med tidtagning i OW? Har du klocka på armen? Kör du starttider efter tidur eller bara efter känsla, att det är dags starta nästa sträcka?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:36En liten badsjö ser ut som en grävd damm längd uppmätt på eniro. Simmar
snabbt en sträcka vilar osv, ibland kör på så hårt jag orkar så långt det funkar sedan lungt sim till land.Tyvärr blir det sällan särskilt mkt. vågor där då det är lite skyddat läge
En liten badsjö ser ut som en grävd damm längd uppmätt på eniro. Simmar
snabbt en sträcka vilar osv, ibland kör på så hårt jag orkar så långt det funkar sedan lungt sim till land.Tyvärr blir det sällan särskilt mkt. vågor där då det är lite skyddat läge
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 19:33jag kör inte en bestämt interval eftersom OW kan inte riktig jämnförs dag till dag som bassäng träning kan.
ja, jag har en klocka. de flesta dagar jag försöka hålla en interval tid av ca 3:00 och simning kan var allt från sikta på under 2:30 upp till 2:
jag kör inte en bestämt interval eftersom OW kan inte riktig jämnförs dag till dag som bassäng träning kan.
ja, jag har en klocka. de flesta dagar jag försöka hålla en interval tid av ca 3:00 och simning kan var allt från sikta på under 2:30 upp till 2:
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 16:00Jag kör lite olika beroende på dagsform.
Ibland långa distanssimningar där jag varierar fokus på olika drillar / delmoment.
Ibland rena snabbdistanspass där jag simmar tävlingslikt.
Ibland intervaller, kan vara mellan bojjar vid badplatsen eller mha mi
Jag kör lite olika beroende på dagsform.
Ibland långa distanssimningar där jag varierar fokus på olika drillar / delmoment.
Ibland rena snabbdistanspass där jag simmar tävlingslikt.
Ibland intervaller, kan vara mellan bojjar vid badplatsen eller mha mi
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 12:20Öresund eller Skälderviken är stället vi tränar på här nere i Nordvästra Skåne.
Simmar man medströms tar man en tid mellan bojarna som ligger på 200 meters mellanrum och markerar badgränsen och simmar man därefter motströms så försöker man tangera den tid
Öresund eller Skälderviken är stället vi tränar på här nere i Nordvästra Skåne.
Simmar man medströms tar man en tid mellan bojarna som ligger på 200 meters mellanrum och markerar badgränsen och simmar man därefter motströms så försöker man tangera den tid
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 17:02Ett perfekt hjälpmedel i OW är en s.k. Tempo Trainer, en manick som man stoppar i badmössan efter att ha ställt in en frekvens, t.ex. 1,00 sek per pip = 60 armtag per minut. Räkna varje gång du sätter i handen framåt. Genom att ha fasta sträckor mellan nå
Ett perfekt hjälpmedel i OW är en s.k. Tempo Trainer, en manick som man stoppar i badmössan efter att ha ställt in en frekvens, t.ex. 1,00 sek per pip = 60 armtag per minut. Räkna varje gång du sätter i handen framåt. Genom att ha fasta sträckor mellan nå
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 10:46Jag fortsätter i Lennarts anda med hjälpmedel. Jag kör med en Garmin 310xt i badmössan. Med denna kan jag ställa in den att vibrera var 100e meter, eller till och lägga in ett helt pass, och klockan talar om när jag ska starta och vila, genom att vibrera.
Jag fortsätter i Lennarts anda med hjälpmedel. Jag kör med en Garmin 310xt i badmössan. Med denna kan jag ställa in den att vibrera var 100e meter, eller till och lägga in ett helt pass, och klockan talar om när jag ska starta och vila, genom att vibrera.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 10:48Jaha... Jonas hade visst oxå nämnt detta längre upp. Missade det!
Jaha... Jonas hade visst oxå nämnt detta längre upp. Missade det!