Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPå rulle bakom fordon
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Jag var på Mallorca nyligen. Jag såg då flera proffstall som var där och tränade.

Många körde på rulle bakom motorcyklar och teambilar. Vad är tanken med det? 2 cyklister låg i bredd oerhört nära sin teambil och körde i 50-60 minst. Såg minst sagt

Det är kanske mest fartteknikträning egentligen. Du får möjlighet att ligga längre i hög hastighet så du får chans att finslipa på tekniken.

Ligger själv i förhandlingar med svågern om att få nyttja hans båge vid tillfälle. Problemet är mest att hitta e

Sydöstra Mallorca i januari är ett hett tips i så fall. Inga bilar och låånga platta raksträckor 😀

Verkar vara ganska vanligt att proffsen tränar med pacing, köpte en ny bok nyligen "Cycling" av Paul Van Den Bosch och även där rekomenderas pacing som en viktig metod för att kunna träna i tävlingstempo.

Platt väg kan jag tipsa om... Min hemmabana liksom 🙂

Hej anledning till att dom låg bakom en bil o cyklade är för attt träna fartträning vill man bli duktig tempocyklist så ska man träna lite då och då bakom en bil. jag tävlar och tränar mycket tempo och jag lyfte mig rejält när det gällde tempokörning när

Du sa det magiska ordet Silva. Hmmm... undrar om man ska snacka lite med Nickes farsa. Är han en pålitlig chaufför månntro?

Du är nog inne på rätt väg där Per 😀
Dottern har en moppe som skulle kunna funka 🙂

Går moppen verkligen tillräckligt fort Silva? 🙂 Med all den träningen du håller på med nu kör du om moppen och drar själv istället.

Tror inte det ska vara något problem, fast det beror ju på hur fort ni vill köra!

Jamen Pontus.. hade ju tänkt försöka hänga med en sub.. nåntingsatsning i sommar.. då måste man väl träna? 🙂

12