Quote from Guest on 7 August 2010, 17:04eller på cykelväg...
Hittade inte förra diskussionen, så jag startade en ny.
Frågan är aktuell igen.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1197218/Cyklade-in-i-bildorr---fick-livshotande-skador.htmlhttp://www.aftonbladet.se/nyheter/article7577715.a
eller på cykelväg...
Hittade inte förra diskussionen, så jag startade en ny.
Frågan är aktuell igen.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1197218/Cyklade-in-i-bildorr---fick-livshotande-skador.html
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 17:14JAg cyklar där jag anser det lämligast. Ibland på vägen och i bland på cykelbanan.
På min pedlarsträcka så byter jag säkert 10 ggr
JAg cyklar där jag anser det lämligast. Ibland på vägen och i bland på cykelbanan.
På min pedlarsträcka så byter jag säkert 10 ggr
Quote from Camilla Höög on 7 August 2010, 21:02Det blir intressant att se hur det går i åtalet mot Andreas. Om han blir fälld så är det något allvarligt fel på lagtexten. I lagtexten är det formulerat så att vi själva bestämmer om det är mer lämpligt att färdas på körbanan beroende på vårt färdmål. Om
Det blir intressant att se hur det går i åtalet mot Andreas. Om han blir fälld så är det något allvarligt fel på lagtexten. I lagtexten är det formulerat så att vi själva bestämmer om det är mer lämpligt att färdas på körbanan beroende på vårt färdmål. Om
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:05Normalt sett är det vårdlöshet för bilisten men tyvärr så verkar det vara krav på IVA-vård för att åklagaren ska anse det tillämpligt.
Normalt sett är det vårdlöshet för bilisten men tyvärr så verkar det vara krav på IVA-vård för att åklagaren ska anse det tillämpligt.
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:44Bilisten kommer att åka dit...
Han blir av med körkortet mm.
Bilisten har tydligen inte förstånd att välja sina strider. Även detta visar att han har dåligt omdöme. Han kommer åka dit så att det sjunger om det (t+)
Bilisten kommer att åka dit...
Han blir av med körkortet mm.
Bilisten har tydligen inte förstånd att välja sina strider. Även detta visar att han har dåligt omdöme. Han kommer åka dit så att det sjunger om det (t+)
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 21:48Idag hade vi en som blåste om i en skymd kurva med 2 dm marginal men på måndag har jag namn, adress och personnummer....
Idag hade vi en som blåste om i en skymd kurva med 2 dm marginal men på måndag har jag namn, adress och personnummer....
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 08:55Hade en dust med en SL buss här om dagen. Idioten skulle köra om i en uppförsbacke! På krönet fick han möte, och fick stå på hejdarna. Det slutade med att han helt sonika fick välja mellan att krocka med mötet eller trycka till mig, och det är väl inte så
Hade en dust med en SL buss här om dagen. Idioten skulle köra om i en uppförsbacke! På krönet fick han möte, och fick stå på hejdarna. Det slutade med att han helt sonika fick välja mellan att krocka med mötet eller trycka till mig, och det är väl inte så
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 08:58Då tog du väl turnummer och tid för ett terapisamtal med SL:s personalchef?
Då tog du väl turnummer och tid för ett terapisamtal med SL:s personalchef?
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 09:00Jag ringde både sl och farbror blå!
Jag ringde både sl och farbror blå!
Quote from Rasmus Olsson on 8 August 2010, 09:01Just det, ring SL. De brukar inte vara så glada om deras entreprenörer skadar folk.
Just det, ring SL. De brukar inte vara så glada om deras entreprenörer skadar folk.