Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har tränat spinning i två månader och märker ännu ingen direkt effekt i min löpning, däremot märker jag att benen är starkare och jag klarar hårdare spinningpass. Vad har du för erfarenhet ?

Intressant diskussion eftersom jag själv siktar på lite längre löpdistanser. Har dock ingen större erfarenhet av spinning, men ska sätta igång och cykla en del snart.

Jag har upplevt att jag förbättrat min löpkapacitet när jag kört ycket spinning. Tror att det beror på att jag varit på spinnpass med betoning på intervaller, dessa intervaller torde förbättra kondisen även vid löpning. Jag har svårt att köra lika tuffa l

Hej, jag har själv nyttjat spinning under vinterhalvåret för att hålla mig i form.Under föregående vinter halvår, valde jag ist. att köra mycket löpband i stället, vilket jag tyckte var bra då, och som gav mig kondition. Dock märkte jag ganska snabbt sena

Jag har under de senaste vinterhalvåret kört spinn som alternativ till löpning eller andra kondisvarianter och tycker det ger en bra grund för vår och sommarträningen. Kan man sen kombinera den med löppass trots vinterväglag så upplever jag att jag är väl

Hej alla..ngn som rapporterar här eller vad ska diskuteras här?

Spinningen ger dig absolut en förbättring av den centrala förmågan, uthållighet och förbränning. Den ersätter dock inte eller i alla fall bristfälligt den lokal förmågan. Vill man bli bra på ngt ska man träna det;-)