Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPackväskor!
You need to log in to create posts and topics.

Jag och sambon ska cykla från stockholm till Ystad i sommar.

Vi ska nu inhandla väskor till cykeln och behöver lite tips! Någon väska ni kan rekommendera? Vill ha bra skydd mot regn - sist hade vi billiga väskor från biltema och fick ha svarta sopsäckar

Jag rekommenderar de vattentäta väskorna från Biltema. De höll min packning helt torr förra sommaren under en gansk regnig vecka mellan Stockholm & Göteborg.

Dock är fästena underdimensionerade, så förstärk med några buntband eller liknande.

Har kört med ett par Ortlieb (Back-Roller Classic) i många år, och de har funkat bra. Nån tunga på plastspänne har väl brutits av nån gång när man varit vårdslös, så jag vågar inte använda den bärremmen över axeln med 10 kg i längre, men på cykeln funkar

Jag kör med Vaude men vet att Ortlieb är också bra. Jag köpte Vaude därför att Åby Cykel och Motor (där jag köper långfärdsutrustning) har Vaude.

Jag har sett på Biltemas vattentäta väskor. Jag är säker på att man kan få dem att sitta kvar (bundband gör

Vad är problemet med biltemas fästen, vad exakt är det som går sönder eller sker? Mina blå väskor har fungerat i ett antal år utan problem...

Jag kör med Carradice Super C väskor från cykelnetto.se , väldigt nöjd efter förra sommaren med dom. snart dags att packa dom igen 🙂

Det som går sönder är själva kroken i plast som är underdimensionerad.
Men som sagt, om man avlastar med 2 buntband så håller det fint. Jag kör med öppningsbara buntband så att man kan ta av/på väskorna enkelt.

För den märkeskänslige kan jag även medde

Jag och min fru ska ut om ett par veckor. Jag tänker köpa Biltemas väskor åt henne. Jag har också hört (och sett bilder på) att fästen tenderar att gå sönder, men att de håller med lite förstärkning. Jag är inte så orolig. Jag räknar med att det blir jag

Denne er bedere en alle mulige sykkelvesker forand og bak. Det er plass til all den bagarsje dere trenger

Og om du trekker vognen, så får du samboen med på tur en annen gang

http://www.oslosportslager.no/produkt/yak-sykkelvogn---bagasjetralle-21289.asp

Jag skulle vilja testa en sådan någon gång ... utan att lägga ut knappt 5000 (med eller utan moms). Men ibland går det fort utför. Maxhastigheten på min senaste resa var 54,03 km/t. Cykeln kändes hur stabilt som helst. Jag skulle vilja känna på en vagn in