Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

I somras hade jag en önskan om att det skulle bli åtminstone ett simpass i veckan under hösten och vintern. Men så blev det inte!

NU ska jag komma igång och har en fråga angående paddlar. Jag hörde att man, med fördel, ska träna med dem innan man h

jag tror inte det spela någon rol om du träna med paddlar innan eller efter du börja simma med våtdräkt.

men man ska fundera på simma en del innan man använda paddlar för att undervika axel skada från överansträning.

en example om hur du kan träna med

Hej Henrik

Uppfattningarna om paddlar går isär, fast jag tror alla håller med om Ryans råd att vara försiktig med padlar i början för att undvika axelproblem. Jag är själv ingen annhängare av träning med padlar eftersom jag inte riktigt förstår vilken fy

Per:
Jag köper din uppfattning. Som sagt, jag är egentiligen helt novis inom simning och försöker samtidigt hitta sätt till framsteg.

Har nu kört två pass på tre dagar och med lite paddelinslag och det jag kan tycka är att jag kunde sträcka ut mer med pa

Brett Sutton (omdiskuterad sim- och triathloncoach) är en varm anghängare av paddlar, och menar att de (inte vilka som helst, måste vara rätt modell), hjälper dig att göra draget rätt. Se tex. http://www.teamtbb.com/forum/index.php?topic=620.0 (Brett kall

en fördel med en vis nivå av träning med paddlar är att om man kan hitta rätt teknik för att ökar distans per armtag med paddlar det bli mer naturlig utan de.

men en nackdel är att om man tycker det är jobbig med paddlar och hitta den minsta motstånd spa

Det är kul att köra med paddlar.
Variation och roliga leksaker gör träningen roligare och därför mer effektiv