Quote from Guest on 6 June 2011, 08:10Jag hade lite strul med vxl:arna på min 9-delade campa mirage idag, plockade ner den ledade delen mellan "vxl.armen" och ramen för den har jag inte rengjort på länge. Nu glider den fint men nu hamnar "vxl.armen" förlångt fram och det låter som jag slängt
Jag hade lite strul med vxl:arna på min 9-delade campa mirage idag, plockade ner den ledade delen mellan "vxl.armen" och ramen för den har jag inte rengjort på länge. Nu glider den fint men nu hamnar "vxl.armen" förlångt fram och det låter som jag slängt
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 08:20Ta av en länk?
Ta av en länk?
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 08:40Men varför skulle jag ta av en länk när det fungerade innan? Det går ju liksom inte ångra sig...
Men varför skulle jag ta av en länk när det fungerade innan? Det går ju liksom inte ångra sig...
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 08:44Jag trodde att du hade bytt kassett o kedja.
Ställ in växlarna.Det är ganska krångligt när man inte ser problemet.
Jag trodde att du hade bytt kassett o kedja.
Ställ in växlarna.
Det är ganska krångligt när man inte ser problemet.
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 08:55Den lilla justerskruven mellan de små dreven, vad justerar den?
Den lilla justerskruven mellan de små dreven, vad justerar den?
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 08:56Lägg upp foto.
Lägg upp foto.
Quote from ellen olsson on 6 June 2011, 09:00Ligger trissan emot drevet i kassetten? Isåfall så bör det finnas en justerskruv du kan skruva på - sitter troligen på framsidan av armen högst upp isåfall - men det verkar osannolikt att det ska uppkomma plötsligt.
Ligger trissan emot drevet i kassetten? Isåfall så bör det finnas en justerskruv du kan skruva på - sitter troligen på framsidan av armen högst upp isåfall - men det verkar osannolikt att det ska uppkomma plötsligt.
Quote from ellen olsson on 6 June 2011, 09:02F.ö. så är det nästan 2 veckor till VR så varför inte gå till din LBS och få det fixat om du inte vet vad du ska göra?
F.ö. så är det nästan 2 veckor till VR så varför inte gå till din LBS och få det fixat om du inte vet vad du ska göra?
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 20:07Har du kollat att kedjan löper längs trissorna hela vägen? Det finns en metalldel som håller kedjan på plats mot trissan, sätter man ihop allt fel hamnar kedjan utanför denna metallbit.
Har du kollat att kedjan löper längs trissorna hela vägen? Det finns en metalldel som håller kedjan på plats mot trissan, sätter man ihop allt fel hamnar kedjan utanför denna metallbit.
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 11:04Det hela löste sig med hjälp av två extra händer. Vrida och trycka fjädern och samtidigt hålla grejerna.... Men tack för alla snabba svar.
Det hela löste sig med hjälp av två extra händer. Vrida och trycka fjädern och samtidigt hålla grejerna.... Men tack för alla snabba svar.