Quote from Guest on 29 August 2010, 16:18Hej,
Får använda så mycket benkraft för att hänga med i klungan med mina orginaldäck till min Nishiki Cross roadhttp://www.nishiki.se/Racer/Cross_Road
bild:www.nishiki.se/img/bicycles/large/73.jpg
tänke därför byta till slicks för att få ner friktione
Hej,
Får använda så mycket benkraft för att hänga med i klungan med mina orginaldäck till min Nishiki Cross road
http://www.nishiki.se/Racer/Cross_Road
bild:www.nishiki.se/img/bicycles/large/73.jpg
tänke därför byta till slicks för att få ner friktione
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 16:28Det går säkert alldeles utmärkt.
Det går säkert alldeles utmärkt.
Quote from Berit Bengtson on 29 August 2010, 16:29Igor Mogielnicki skrev:
> tänke därför byta till slicks för att få ner friktionen.Friktionen vill du väl inte få ned?
Däremot är det bra om du kan sänka rullmotståndet så mkt som möjligt
Om du vill ha bra och lättrullade Vittoria-däck föreslår jag istäl
Igor Mogielnicki skrev:
> tänke därför byta till slicks för att få ner friktionen.
Friktionen vill du väl inte få ned?
Däremot är det bra om du kan sänka rullmotståndet så mkt som möjligt
Om du vill ha bra och lättrullade Vittoria-däck föreslår jag istäl
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 18:19Det kostar lite mer (men tror inte att du får annat än vad du betalar för ... däck som kostar 99 kr ... är däck som kosta 99 kronor).
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=CON0003&avd=2&Ref=&artgrp=4681&visa=1-32&
Det kostar lite mer (men tror inte att du får annat än vad du betalar för ... däck som kostar 99 kr ... är däck som kosta 99 kronor).
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:02Daniel: Om dessa funkar märkbart bättre i våta årstider låter det ju som ett bra argument för att gå upp i pris (fast jag skall köpa dubbdäck till min gamla hybrid som får agera vintercykel sen.). Men är skillnaden tillräckligt stor? jag är inte riktigt s
Daniel: Om dessa funkar märkbart bättre i våta årstider låter det ju som ett bra argument för att gå upp i pris (fast jag skall köpa dubbdäck till min gamla hybrid som får agera vintercykel sen.). Men är skillnaden tillräckligt stor? jag är inte riktigt s
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 19:18Igor, jag skulle nog akta mig för 23mm genom stan på vintern, framförallt med så högt tryck (med kanske en väska, osv när man pendlar).
Jag länkade till 28mm däck.
Continentals på 622-28 är ändå 100 gr lättare än Vittorias på 622-23.
Jag tycker det är
Igor, jag skulle nog akta mig för 23mm genom stan på vintern, framförallt med så högt tryck (med kanske en väska, osv när man pendlar).
Jag länkade till 28mm däck.
Continentals på 622-28 är ändå 100 gr lättare än Vittorias på 622-23.
Jag tycker det är
Quote from Berit Bengtson on 29 August 2010, 22:25Enl min erfarenhet är Conti Ultra Gatorskin ett fullgott alternativ till GP4Season, åtminstone i 28mm.
Mina första Gatorskin-däck köpte jag -02, det dröjde c:a 2,5år utan punka, jag pendlade/tränade med dem.
Körde bla genom såpass mkt krossat glass att
Enl min erfarenhet är Conti Ultra Gatorskin ett fullgott alternativ till GP4Season, åtminstone i 28mm.
Mina första Gatorskin-däck köpte jag -02, det dröjde c:a 2,5år utan punka, jag pendlade/tränade med dem.
Körde bla genom såpass mkt krossat glass att
Quote from Funbeat user on 29 August 2010, 22:46Vi må også ha med Vittoria Open Pave` EVO CG . 24mm.
bra dekk til vått føre nu på høsten.
Vi må også ha med Vittoria Open Pave` EVO CG . 24mm.
bra dekk til vått føre nu på høsten.