Quote from Guest on 23 August 2014, 21:38Nu börjar planeringen och förberedelser för PBP 2015, Hjul ska byggas, och ben tränas....
Vill gärna ha tips och idéer om hjulbygge av randonne hjul ,
Vad ska man ha för belysning, batteri eller nav??
Mårten
Nu börjar planeringen och förberedelser för PBP 2015, Hjul ska byggas, och ben tränas....
Vill gärna ha tips och idéer om hjulbygge av randonne hjul ,
Vad ska man ha för belysning, batteri eller nav??
Mårten
Quote from Berit Bengtson on 23 August 2014, 21:48Du kommer väl att cykla med (minst) 25mm däck?
Då, men även med 23mm däck, rekommenderar jag fälgar som är (minst) 23mm breda
Belysningen är självklart LED och navdynamo, med rätt lampa får du även USB-laddare
En sådan (troligen den bästa) är B&M Luxos U
Du kommer väl att cykla med (minst) 25mm däck?
Då, men även med 23mm däck, rekommenderar jag fälgar som är (minst) 23mm breda
Belysningen är självklart LED och navdynamo, med rätt lampa får du även USB-laddare
Quote from Funbeat user on 25 August 2014, 07:33Om du tänker ladda USB-enheter med navdynamo, ska man nog titta på Son 28 istället för Son delux i länken. Båda fungerar fint med led-lampor och låg fart (tänk: uppför), men Son delux levererar mindre ström då och det räcker inte till lampan och uppladdni
Om du tänker ladda USB-enheter med navdynamo, ska man nog titta på Son 28 istället för Son delux i länken. Båda fungerar fint med led-lampor och låg fart (tänk: uppför), men Son delux levererar mindre ström då och det räcker inte till lampan och uppladdni
Quote from Funbeat user on 25 August 2014, 19:42Tackar för er svar, ska ladda GPS och lampa,och om möjligt telefon, så då verkar son 28 vara valet,
Vill ha 36 ekrade hjul, 11 delat, hoppas på mindre missöden med 36 ekrar
har kört i år på orginal hjulen Fulcrum three något.... inte alls nöjd med
Tackar för er svar, ska ladda GPS och lampa,och om möjligt telefon, så då verkar son 28 vara valet,
Vill ha 36 ekrade hjul, 11 delat, hoppas på mindre missöden med 36 ekrar
har kört i år på orginal hjulen Fulcrum three något.... inte alls nöjd med
Quote from Funbeat user on 27 August 2014, 09:32Mårten, jag har varit nyfiken på Fulcrum 3. Är det bara bromsytan du är lite missnöjd med? Hjulen är starka annars?
32 eller 36 ekrar spelar nog ingen roll. Jag har använt båda varianterna och känner mig trygg med hjulen. Hela det här året har jag kört p
Mårten, jag har varit nyfiken på Fulcrum 3. Är det bara bromsytan du är lite missnöjd med? Hjulen är starka annars?
32 eller 36 ekrar spelar nog ingen roll. Jag har använt båda varianterna och känner mig trygg med hjulen. Hela det här året har jag kört p
Quote from Funbeat user on 28 August 2014, 08:07Fulcrum fälgarna är nog väldigt tåliga,då jag är ganska hårdhänt, och gärna kör grusvägar, men bromsytan har från dag ett,varit ett problem, då bromsytan släpper små alu partiklar som fasnar i broms klossarna, vet att det händer , men det verkar som Ful
Fulcrum fälgarna är nog väldigt tåliga,då jag är ganska hårdhänt, och gärna kör grusvägar, men bromsytan har från dag ett,varit ett problem, då bromsytan släpper små alu partiklar som fasnar i broms klossarna, vet att det händer , men det verkar som Ful
Quote from Funbeat user on 28 August 2014, 08:14Håkan c skrev
-------------------------------------------------------------------------Antar att får att kunna ladda behövs
Håkan c skrev
-------------------------------------------------------------------------
Antar att får att kunna ladda behövs
Quote from Funbeat user on 28 August 2014, 09:04Ja, om jag köpte igen skulle jag ha apparaten i styrväskan. Nu var det ovanligt regnigt den dag den gav sig. Det var på en 60-milare förra året och det regnade rejält, inte bara regnstänk, i över 12 timmar. Det var ett minnesvärt lopp.
Jag vet inte om nå
Ja, om jag köpte igen skulle jag ha apparaten i styrväskan. Nu var det ovanligt regnigt den dag den gav sig. Det var på en 60-milare förra året och det regnade rejält, inte bara regnstänk, i över 12 timmar. Det var ett minnesvärt lopp.
Jag vet inte om nå
Quote from Funbeat user on 28 August 2014, 09:32Daniel: Jag har använt konrads adapter i över ett år nu för pendling i alla typer väder och den har hållt. Riktigt billig är den också - enda problemet är att man får välja lyse eller laddning. Av någon anledning kan man inte få båda delar samtidigt.
htt
Daniel: Jag har använt konrads adapter i över ett år nu för pendling i alla typer väder och den har hållt. Riktigt billig är den också - enda problemet är att man får välja lyse eller laddning. Av någon anledning kan man inte få båda delar samtidigt.
htt
Quote from Berit Bengtson on 28 August 2014, 21:38mårten ter-borch skrv:
> Antar att får att kunna ladda behövs en USB werk,?Nej.
Luxos U-lampan innehåller en USB-werk
http://www.bumm.de/produkte/dynamo-scheinwerfer/lumotec-iq2-luxos.htmlDen nuvarande modellen skall dessutom vara bättre tätad jmf me
mårten ter-borch skrv:
> Antar att får att kunna ladda behövs en USB werk,?
Nej.
Luxos U-lampan innehåller en USB-werk
http://www.bumm.de/produkte/dynamo-scheinwerfer/lumotec-iq2-luxos.html
Den nuvarande modellen skall dessutom vara bättre tätad jmf me