Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPC regn och cykel
You need to log in to create posts and topics.

Hur transporterar ni PC på cykel i regn och rusk
och när har det inte funkat mindre bra dvs fått problem.....

Jag skaffade en LAPTOP DRYBAG 17 men vet ej om man kan lita på den...
BILD:http://haglofs.se/resurs/ImgWriter.asp?BildTyp=PRDM&ID=2321&BildStr

?

Med PC så menar du mest sannolikt en dator och då den bärbara varianten...?

Stoppa den i en vattentät väska med vaddering runt... Att göra på annat sätt är att be om att den ska gå sönder. Det finns massor av passande väskor för transport av just bärbara

Jag köra nästan alltid med stor rygga med träningskläder i och så stoppar jag den närmast ryggdelen..
Dock inte optimalt eftersom en kompis barn häromdagen hoppade upp på ryggsäcken och skärmen fick sig en knäck...
Jag skulle vilja ha en sådan tunn som

"Vattentät påse funkar bra också och den kan du lita på annars så skulle den inte säljas som vattentät. "(#)

Tyvärr så tror jag inte på allt krängar snack. Dom skulle nog inte ha skapat harrisburg om det inte var säkert typ...

Har paddlat med de nyare

Jag kör med Hagröfs Drybag (ovan) i ryggsäcken. So far, so good...

Jag har kört med plastpåse runt och det har funkat hittills. Nu har jag precis köpt en Ortlieb http://ehandel.svima.se/sv/article/637/sport_packer_plus_par
men jag har inte testat än hur pass vattentät den är.

Tank pa att temperaturforandringar kan leda till kondens! Aven om det inte ar mycket luft i en tat pase ar det alltid lite fukt i den, och det kan ta sig in i elektronik och stalla till otyg om luften tex blir kallare.

nar man koper nya burkar brukar det finnas med lite kristaller?!?! Skulle det kunna vara att ha med PC:n for att slippa fukt strul.....

Lindar en handuk runt min laptop, stoppar den i ica kasse och sen ner i ryggan, har klarat 2 krascher med landning på ryggen och flera stötar efter krascher med annan landning, lite bucklig och skrapad skärm har de väl blivit och lite kantstött, men inom