Quote from Guest on 24 June 2010, 09:24Finns det fler typer av pedalgängor (gänga pedalarm-pedal)?
Lyckas inte få på några nya pedaler på min stålräser. Shimano 600-pedalarm. Har prövat att gänga med- och moturs förstås 🙂
Vilka alternativa gängor finns i så fall och vet någon var man hitta
Finns det fler typer av pedalgängor (gänga pedalarm-pedal)?
Lyckas inte få på några nya pedaler på min stålräser. Shimano 600-pedalarm. Har prövat att gänga med- och moturs förstås 🙂
Vilka alternativa gängor finns i så fall och vet någon var man hitta
Quote from Rasmus Olsson on 24 June 2010, 09:34Det kan vara franska gängor.
Det kan vara franska gängor.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:20Det finns väl huvudsakligen två olika här i sverige? jag tror det är
1/2" och 9/16"... jag är inte helt säker på tummen, men en är större och en är mindre!
Det finns väl huvudsakligen två olika här i sverige? jag tror det är
1/2" och 9/16"... jag är inte helt säker på tummen, men en är större och en är mindre!
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 11:56Tackar! Då återstår den stora frågan: var får man tag på pedaler som passar tro? 🙂
Tackar! Då återstår den stora frågan: var får man tag på pedaler som passar tro? 🙂
Quote from Lars Mörrby on 24 June 2010, 12:23Det enklaste är väl att ta med cykeln till en bättre cykelhandel (typ CykelCity eller liknande)?
Det enklaste är väl att ta med cykeln till en bättre cykelhandel (typ CykelCity eller liknande)?
Quote from Rasmus Olsson on 24 June 2010, 13:16Tror det är enklare att byta vevarmar som har vanliga gängor. Hitta pedaler med franska gängor - om det nu är det - är rätt svårt.
Tror det är enklare att byta vevarmar som har vanliga gängor. Hitta pedaler med franska gängor - om det nu är det - är rätt svårt.
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 13:30Det brukar vara svårt att hitta vevlager med fransk gänga 35x1
Det brukar vara svårt att hitta vevlager med fransk gänga 35x1
Quote from Funbeat user on 24 June 2010, 22:08Alla fakta om detta lär du hitta hos Sheldon Brown
http://www.sheldonbrown.com/velos.htmlScrolla ner till Pedals
Alla fakta om detta lär du hitta hos Sheldon Brown
http://www.sheldonbrown.com/velos.html
Scrolla ner till Pedals