Quote from Guest on 20 April 2008, 13:36Hej,
Jag har köpt mina första spd-pedaler och försöker nu lära mig cykla med dessa. Problemet jag har är att ena foten är vinklad med hälen inåt och tårna utåt i sitt "normalläge". Om jag monterar klossen så att foten är i sitt vanliga läge slår hälen i
Hej,
Jag har köpt mina första spd-pedaler och försöker nu lära mig cykla med dessa. Problemet jag har är att ena foten är vinklad med hälen inåt och tårna utåt i sitt "normalläge". Om jag monterar klossen så att foten är i sitt vanliga läge slår hälen i
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 13:46SPD har ju tyvärr inte så mycket inställningsmöjligheter mer än de du testat. Man kan med lite våld få ett mer snedställt normalläge. Verkar som du vill ha en lite mer extrem vinkel än vad SPD tillåter. Eventuellt kan det finnas pedaler med lite längre ax
SPD har ju tyvärr inte så mycket inställningsmöjligheter mer än de du testat. Man kan med lite våld få ett mer snedställt normalläge. Verkar som du vill ha en lite mer extrem vinkel än vad SPD tillåter. Eventuellt kan det finnas pedaler med lite längre ax
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 14:20ryggen och höftleden är dock väldigt instälningsbar
ryggen och höftleden är dock väldigt instälningsbar
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 16:00Jag kan absolut tänka mig ett annat pedalsystem om det finns något som har lite längre avstånd till vevarmen. Någon som har några tips på vad jag ska titta efter? 🙂
Jag kan absolut tänka mig ett annat pedalsystem om det finns något som har lite längre avstånd till vevarmen. Någon som har några tips på vad jag ska titta efter? 🙂
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 17:04Time eller Speedplay som även har bra float.
Time eller Speedplay som även har bra float.
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 17:12Kolla även in CrankBrothers utbud. www.crankbrothers.com
Har inte testat dem själv men har bara läst gott om dem. Folk som har dem verkar minst sagt lyriska.
Kolla även in CrankBrothers utbud. http://www.crankbrothers.com
Har inte testat dem själv men har bara läst gott om dem. Folk som har dem verkar minst sagt lyriska.
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 17:29Om det är MTB så är nog CB bra. CB har ingen martknad på LVG och har endast Quattro so pedal.
Om det är MTB så är nog CB bra. CB har ingen martknad på LVG och har endast Quattro so pedal.
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 18:46Hej Ingela.
Jag vet inte om det går på dina skor men det skulle ev kunna gå att snedställa klossen också. Då får du en större tolerans vid vinkeln mot pedalen. Men du har kanske redan provat detta och du kommer inte längre ut från ramen. Kanske en distan
Hej Ingela.
Jag vet inte om det går på dina skor men det skulle ev kunna gå att snedställa klossen också. Då får du en större tolerans vid vinkeln mot pedalen. Men du har kanske redan provat detta och du kommer inte längre ut från ramen. Kanske en distan
Quote from Funbeat user on 20 April 2008, 19:44Om inte jag minns fel finns det olika klossar till spd pedaler som har olika frigöringssätt.
En kloss som bara utlöser om den vrids utåt, tror den heter SM-SH51 alt.SM-SH52 är oftast svart.
En kloss som har flera olika frigöringsmetoder SM-SH55 alt. SM
Om inte jag minns fel finns det olika klossar till spd pedaler som har olika frigöringssätt.
En kloss som bara utlöser om den vrids utåt, tror den heter SM-SH51 alt.SM-SH52 är oftast svart.
En kloss som har flera olika frigöringsmetoder SM-SH55 alt. SM
Quote from Fredrik Nilsson on 21 April 2008, 13:20"Pedalerna jag har nu är Shimano 520 och klossarna är monterade så långt utåt på skon som det går"
kanske bara en felskrivning, men du ska nog ha klossarna så lång inåt på skon som det går, inte utåt....
"Pedalerna jag har nu är Shimano 520 och klossarna är monterade så långt utåt på skon som det går"
kanske bara en felskrivning, men du ska nog ha klossarna så lång inåt på skon som det går, inte utåt....