Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPendlingsträningsupplägg?
You need to log in to create posts and topics.

Jag pendlar drygt 4 mil varje vardag, vilket - för ganska otränade mig - är mycket för långt för att cykla varje dag, så jag cyklar istället till någon station och tar pendeltåget sista biten.* Nu har jag några stationer att välja på, så jag börjar funder

Med tanke på att du räknar med 2½ timme för 4 mil och ditt motto (planerar mer träning än som utförs). Så skulle jag rekommendera att du köpet ett pendlar kort som bara gäller för delar av sträckan så du blir tvungen att cykla en bit varje dag. Kör på det

Fyra mil enkel väg alltså? Kan du lyfta in cykeln på jobbet över natten är det en god idé att köra hela vägen dag 1 och ta tåget hem. Tvärtom nästa dag. Vet inte var du bor men i Göteborgsregionen är det fortfarande lite krångligt med cykel på tåg. (inte

Bor i Östergötland, och här släpps inte cyklar ombord på tågen. Mixtra med pendlarkortet är tyvärr inte så praktiskt för mig, annars hade det varit en bra motiverande idé.

Jag ska kanske säga också att jag inte ska vara för pessimistisk: de sista tre mån

Så du ställer cykeln vid stationen? Jag *tror* att du kommer uppleva en större frihet och en större konditionsvinst om du kan köra på upplägget om hela sträckan enkel väg två ggr per vecka istället för att strula med både cykel och tåg under samma resa..

Kan du inte cykla ena vägen, ta tåget hem, tåget dit nästa dag och cykla hem osv?

Det var ungefär exakt det jag försökte förmedla. Tack för förtydligandet!

Tja, det skulle kunna vara värt att köra så några månader och se hur det känns.
Tack för feedbacken!