Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPiercing.
You need to log in to create posts and topics.

Någon som vet hur det ligger till med piercing och simning i pool samt ute i sjö/hav?
Hur är det med infektionsrisken?
Kan man tejpa medans man simmar?
Övriga problem som ev kan uppkomma eller man kan råka ut för i tränings/tävlingssammanhang och ev kont

Har du väl fått en skorpa på såret ska det inte vara några problem, det tar väl max något dygn.
Har aldrig prövat att tejpa samtidigt som jag simmar...;)

Bara du rengör det med typ alsolsprit eller ngt annat lämpligt bör det inte vara någon större fara tycker jag.

Jag lät bli att vara i bassängen under läkningsperioden. Det är ju så mycket bakterier i bassängen. Har aldrig tejpat eller så, det funkar bra ändå. Rengör med jämna mellanrum bara.. Att bada ute funkar kalas, utomlands lika så..

Har inte gjort någon ännu, men tänkte i brist på annat inviga båda mina tuttar med varsin blingbling..
Men ok, ta det lugnt första dagarna, låta det bli en sårskorpa, sen rengöring lite titt som tätt så ska det ev vara lugnt?
Låter som en plan.. 🙂

Blir att ta av våtdräkten lugnt och försiktigt i sommar då alltså 🙂

Detta svar fick jag in idag från en studio:

Jag vet inte riktigt hur länge jag väntade som sagt men det var ett bra tag innan jag hoppas i. Det är dock inga problem alls med skav eller liknande från badkläder, inte på mig iaf. men lyd de råd du får av piercingstudion, de stämmer, jag har hört dem f